می‌خواهم این پیامی باشد به همه آن‌هایی كه در وبلاگ‌ها می‌نويسند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، خطاب به فعالان رسانه‌ای و وبلاگ‌نویسان، فضای هتک حرمت را فضای خلاف شرع، اخلاق و عقل سیاسی دانستند و نسبت به این موضوع تذکر دادند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای ایشان در دیدار امروز خود با اعضای مجلس خبرگان، فرمودند: فضاى اهانت و هتك حرمت در جامعه، يكى از آن چيزهائى است كه اسلام مانع از آن است؛ نبايد اين اتفاق بيفتد. فضاى هتك حرمت، هم خلاف شرع است، هم خلاف اخلاق است، هم خلاف عقل سياسى است. انتقاد، مخالفت، بيان عقايد، با جرأت، هيچ اشكالى ندارد؛ اما دور از هتك حرمتها و اهانتها و فحاشى و دشنام و اين چيزها. همه هم در اين زمينه مسئولند. اين كار علاوه بر اينكه فضا را آشفته ميكند و اعصاب آرام جامعه را به هم ميريزد – كه امروز احتياج به اين آرامش هست – خداى متعال را هم از ما خشمگين ميكند.

ایشان با اشاره به فضای رسانه‌ای کشور و فضای وبلاگ‌ها، در ادامه بیانات خود گفتند: من ميخواهم اين پيامى باشد به همه‌ى آن كسانى كه يا حرف ميزنند، يا مينويسند؛ چه در مطبوعات، چه در وبلاگها. همه‌ى اينها بدانند، كارى كه ميكنند، كار درستى نيست. مخالفت كردن، استدلال كردن، يك فكر سياسى غلط يا يك فكر دينى غلط را محكوم كردن، يك حرف است، مبتلا شدن به اين امرِ خلاف اخلاق و خلاف شرع و خلاف عقل سياسى، يك حرف ديگر است؛ ما اين دومى را به طور كامل و قاطع نفى ميكنيم؛ نبايد اين كار انجام بگيرد. متأسفانه بعضى اين كار را ميكنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای این اهانت‌ها را خارج از وظیفه دانستند و فرمودند: من بخصوص به جوانها توصيه ميكنم. بعضى از اين جوانها بلاشك مردمان بااخلاص و مؤمن و خوبى هم هستند، اما خيال ميكنند اين وظيفه است؛ نه، من عرض ميكنم اين خلاف وظيفه است، عكس اين وظيفه است.

متن کامل بیانات ایشان را می‌توانید از این‎‌جا بخوانید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول