خرید نرم افزارهای جاسوسی شبکه‌های اجتماعی توسط «پنتاگون»

وزارت دفاع ایالات متحده امریکا جدیدا نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای را خریده است که به‌وسیله آن می‌تواند با ایجاد شناسه‌های جعلی در صفحه اشخاصی که آن‌ها را مظنون به تروریسم و عملیات افراطی می‌خواند نفوذ کند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» تلگراف با انتشار این خبر نوشت: برنامه 2.7 ملیون دلاری که توسط شرکت Ntrepid طراحی شده است به هر سرباز پنتاگون اجازه می‌دهد تا با ایجاد چندین شناسه جعلی بتواند با برقراری ارتباط با فرض مظنون و ایجاد گفت‌وگو در صفحه شخصی وی، با او ارتباط برقرار کند.

بر اساس مدارک تدارکات ارتش که به رویت خبرنگار روزنامه واشنگتن تایمز رسیده است، کاربر این امکان را می‌یابد تا با ایجاد چند شناسه متفاوت،بدون آن‌که توسط شخص مقابل شناسایی شود، در آن واحد و از یک دستگاه رایانه با فرد مظنون وارد گفت‌وگو شود.

سخنگوی قرارگاه مرکزی آمریکا می گوید که این نرم افزار تنها برای استفاده در شبکه‌های مجازی خارجی خاورمیانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و پنتاگون قصد ندارد کاربران آمریکایی را به وسیله این نرم افزار مورد هدف قرار دهد.

ژنرال دیوید پتریوس هم‌چنین می‌افزاید: این نرم افزار بر روی شبکه‌هایی که مالک آن شرکت‌های آمریکایی هستند مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و عملیات نفوذ به زبان هایی غیر از انگلیسی مانند اردو، پشتو و عربی انجام خواهد گرفت.

پیش از این ایالات متحده امریکا برنامه‌های دیگری را برای جاسوسی در فضای مجازی انجام داده بود که در اغلب آن‌ها بهانه مقابله با تروریسم و گروه تروریستی القاعده به عنوان دلیل عنوان شده بود و قابل توجه است که اغلب این برنامه‌ها برای کاربران خاورمیانه‌ای اجرا می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول