مرکز پدافند سایبری آلمان آغاز به‌کار کرد

مرکز پدافند سایبری آلمان در شهر بن از روز جمعه (۱ آوریل/ ۱۲ فروردین) آغاز به کار کرد. وظیفه متخصصین این مرکز، شناسائی حملات سایبری، ارزیابی قدرت حملات به شبکه اینترنت در آلمان و تدوین راهبردهایی برای مقابله با این حملات است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل ازگرداب، وظیفه واحد پدافند سایبری که با فعالیت کارمندان اداره اطلاعات و همچنین واحد حوادث غیر مترقبه در این مرکز هماهنگ می‌شود، شناسائی حملات سایبری، ارزیابی آن و تدوین راهبردهایی برای مقابله با این حملات در اینترنت است.

توماس دمزیر، وزیر دفاع کنونی و وزیر کشور سابق آلمان در جریان چهل و هفتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به این نوع حملات می‌گوید: «ما هر دو ثانیه یک بار با یک حمله سایبری در اینترنت آلمان مواجه هستیم. ما هر روز بین ۴ تا ۵ بار شاهد حمله به شبکه دولتی هستیم. متخصصین ما مطمئن هستند که در پشت این حملات سازمان‌های جاسوسی بیگانه قرار دارند.

وسعت این حملات به گونه‌ای است که ناتو در برنامه استراتژیکی‌ای که تدوین کرده است و در ماه نوامبر سال گذشته به تصویب رسید، از خطر حملات سایبری در کنار تروریسم و سلا‌ح‌های کشتار جمعی رسما نام برده است.»

هفته گذشته نیز افشا شد که هکرها حداقل یک ماه به اطلاعات کامپیوتر یولیا جیلارد، نخست وزیر استرالیا و یازده وزیر کابینه او دسترسی داشته ‌و توانسته‌اند کلیه اسناد و ایمیل‌های سری کابینه را بخوانند.

به گزارش دویچه‌وله،‌ هدف دولت آلمان از تاسیس پدافند سایبری، مقابله با این گونه حملات است. ساندرو گایکن، کارشناس فلسفه تکنیک در دانشگاه اشتوتگارت با مقایسه نحوه کار هکر‌های نوجوان در گذشته و حملات سایبری در زمان حال می‌گوید: «این که حالا دولت‌ها هم گروه‌های هکر دارند، پدیده جدیدی است و این هکر‌ها هم از تجهیزات و امکانات بیشتری برخوردار هستند. در طرف مقابل هنوز آمادگی لازم برای مقابله با آن وجود ندارد.»

همزمان روز سه‌شنبه (۲۹ مارس/ 9 فروردین) در چارچوب راهبرد سایبری دولت آلمان، واحد تامین امنیت رایانه‌ای در بخش اقتصاد نیز کار خود را آغاز کرد. حال دیگر تنها صنایع و شرکت‌های بزرگ در آلمان هدف حملات سایبری و جاسوسی اقتصادی نیستند. به گفته راینر برودرله، وزیر اقتصاد آلمان، اکنون حتی شرکت‌های متوسط و کوچک نیز از خطر این‌گونه حملات در امان نیستند.

چند روز پیش از آن، اتحادیه اروپا قبل از برگزاری اجلاس سران گزارش داد که سیستم این اتحادیه مورد حمله قرار گرفته و از کارمندان خود خواست کلمات رمز برای ورود به سیستم را تغییر دهند. هکر‌ها تلاش کرده بودند به اطلاعات اجلاس سران دسترسی پیدا کنند. در این اجلاس قرار بود در مورد ساختار اتحادیه، تقویت یورو و کمک به کشورهای اروپائی که در بحران اقتصادی قرار دارند و همچنین جنگ در لیبی تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول