همايش وبلاگ‌نويسان حوزه عفاف و حجاب برگزار مي‌شود

دبير اجرايي دومين جشنواره بين‌المللي توليدات رسانه‌ايي عفاف و حجاب از برگزاري همايش 3 روزه وبلاگ‌نويسان فعال در حوزه عفاف و حجاب در خرداد ماه امسال خبر داد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از فارس، دبير دومين جشنواره بين‌المللي توليدات رسانه‌اي عفاف و حجاب امروز در نشستي خبري با اشاره به اهداف برگزاري دومين جشنواره بين‌المللي توليدات رسانه‌ايي عفاف و حجاب اظهار داشت: دبيرخانه جشنواره در مهر سال 89 فعاليت خود را به‌صورت رسمي آغاز كرد و جشنواره امسال با شعار «خانه امن، جامعه امن» با هدف تبيين جايگاه حجاب در تأمين سلامت و امنيت فردي و اجتماعي آحاد جامعه با استفاده از توليدات هنري با رويكرد فرا‌جنسيتي، هنجار‌شناسي و هنجار‌سازي شايسته در توليد آثار فرهنگي و هنري با موضوع حجاب و عفاف، توسعه دامنه ارتباطات فرهنگي، هنري در مقابله با تهديدات نرم‌افزاري دشمنان برگزار مي‌شود.

مريم خزايي انعكاس شايسته اقبال رو‌به افزايش جامعه جهاني به حجاب و عفاف را يكي ديگر از اهداف برگزاري دومين جشنواره بين‌المللي توليدات رسانه‌ايي عفاف و حجاب دانست و خاطر‌نشان كرد: ترغيب جوانان به گستره عفاف از طريق ارائه تحليل علل و عوامل رويكرد جهاني آن، تعالي و گسترش هنر ديني و كشف ره‌يافت‌ها و اصلات‌هاي هنر ملي و بومي با موضوع عفاف و حجاب و همچنين ايجاد فضاي مناسب و هم‌انديشي و تضارب آرا در حوزه‌هاي فرهنگي ـ هنري با محوريت حجاب و عفاف از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره است.

دبير دومين جشنواره بين‌المللي توليدات رسانه‌اي عفاف و حجاب با اشاره به هدف “تبيين گستره فرهنگي، اجتماعي عفاف و حجاب با استفاده از توليدات هنري ” يادآور شد: بستر‌سازي جهت توليد آثار فرهنگي ـ هنري فاخر و جذاب با بهره‌گيري از ابزار قدرتمند هنر، ايجاد هماهنگي و همسويي ميان نهادهاي فرهنگي ـ هنري جهت دسترسي به اهداف مشترك و همچنين تقدير و تجميع آثار هنري موجود در سطح داخل و بين‌المللي با شعار خانواده سالم از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره است.

برگزاري اختتاميه جشنواره در 21 تير

خزايي در خصوص زمان‌بندي اين جشنواره گفت: فراخوان جشنواره از 20 اسفند آغاز شده و مهلت جمع‌آوري آثار تا دهم خرداد ‌ماه 90 ادامه دارد و اختتاميه جشنواره در بيست و يكم تير ماه مصادف با روز ملي عفاف و حجاب برگزار مي‌شود.

وي بخش فيلم كوتاه جشنواره را شامل فيلم كوتاه، انيميشين، مستند و فيلم 125 ثانيه‌ايي دانست و تصريح كرد: بخش عكس نيز در 2 قسمت حرفه‌اي و غيرحرفه‌ايي برگزار مي‌شود و در بخش رسانه‌هاي ديجيتال بخش‌هاي وبلاگ، وب‌سايت، نرم‌افزارهاي چند‌رسانه‌ايي، نرم‌افزارهاي تلفن‌ همراه و بلوتوث را خواهيم داشت.

برگزاري نشست‌هاي تخصصي با موضوع عفاف و حجاب

خزايي بخش شعر و داستان دومين جشنواره بين‌المللي توليدات رسانه‌ايي عفاف و حجاب را شامل داستان بلند، داستان كوتاه، شعر نو و كلاسيك دانست و يادآور شد: همچنين در طول برگزاري اين جشنواره، نشست‌هاي تخصصي نيز با حضور كارشناسان و صاحب‌نظران با محوريت و موضوع عفاف و حجاب برگزار مي‌شود.

مشاركت فعال سازمان‌هاي مردم‌نهاد

در ادامه اين نشست خبري سيد ‌صابر امامي، دبير اجرايي دومين جشنواره بين‌المللي توليدات رسانه‌ايي عفاف و حجاب با بيان اينكه اين جشنواره مهم‌ترين فعاليت فرهنگي و هنري در حوزه عفاف و حجاب محسوب مي‌شود، اظهار داشت: تلاش ما بر آن بوده كه اين جشنواره تنها با مشاركت و حضور بخش‌هاي دولتي برگزار نشود بلكه با دعوت از سازمان‌هاي مردم‌‌نهاد و با مشاركت حدود 40 سازمان مردم‌نهاد اين جشنواره برگزار مي‌شود.

وي يكي از سياست‌هاي اين جشنواره را حمايت جدي از توليد‌كنندگان و پديد‌آورندگان آثار هنري ـ فرهنگي مرتبط با موضوع عفاف و حجاب دانست و خاطر‌نشان كرد: در سايت جشنواره به آدرس www.noorfest.ir يك بانك “دريافت ايده ” طراحي و در‌نظر گرفته شده است كه تمام مخاطبان مي‌توانند از طريق اين بخش، ايده‌ها و نظرات خود را در خصوص عفاف و حجاب ارائه كنند و مسابقه‌ايي نيز در بخش ايده‌ها نيز برگزار مي‌شود و به بهترين ايده‌ها جوايزي تعلق خواهد گرفت.

برگزاري نشست 3روزه با حضور وبلاگ‌نويسان حوزه عفاف و حجاب

امامي با اشاره به بخش‌‌هاي مختلف اين جشنواره تصريح كرد: در خرداد ماه نشستي 3روزه با حضور 200 وبلاگ‌نويس برتر كه در حوزه عفاف و حجاب فعاليت دارند، برگزار مي‌شود؛ در نخستين جشنواره بين‌المللي توليدات رسانه‌ايي عفاف و حجاب 400 وبلاگ‌نويس در سراسر كشور شناسايي شدند كه در زمينه عفاف و حجاب فعاليت داشتند و از ميان آنها 200 وبلاگ‌نويس برتر براي نشست آتي انتخاب شده‌اند.

امامي افزود: در بخش رسانه‌هاي ديجيتال براي نخستين بار نرم‌افزار ويژه موبايل با موضوع عفاف و حجاب را توليد خواهيم كرد و همچنين برگزاري دوره‌هاي وبلاگ‌نويسي با موضوع عفاف و حجاب و راه‌اندازي سايت فعالان عفاف و حجاب نيز از ديگر بخش‌هاي رسانه‌هاي ديجيتال اين جشنواره است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول