دشمن درصدد ضربه زدن به باورهای جوانان از طریق فضای مجازی است

مدیر ارتباطات رسانه سپاه ناحیه رشت گفت: دشمن درصدد ضربه زدن به باورها و اعتقادات جوانان از طریق فضای مجازی و ماهواره ها است.

محسن جعفری، در گفت‌وگو با خبرنگار «وبلاگ نیوز» با بیان این مطلب گفت: اهداف متعددی در جنگ از سوی نیروی مهاجم و کارگزاران جنگ نرم دنبال می شود و نقطه هدف در این جنگ، بحران سازی برای نظام سیاسی مستقر و مشروعیت زدایی از آن است.

وی با بیان اینکه دشمن به طور مستمر و هدفمند سعی می کند که به باورها و اعتقادات جوانان ما ضربه وارد نماید، تاکید کرد: دشمن همچنین از راه های گوناگون، به ویژه در شبکه های مجازی و ماهواره ای فرهنگ اسلامی و انقلاب ما را تحت الشعاع افکار و ایدئولوژی های غربی قرار می دهد.

مدیر ارتباطات رسانه سپاه ناحیه رشت، بیان داشت: گسترش وبلاگ نویسی دینی با تکیه بر مطالعه و بصیرت در جهت پاسخگویی به شبهات می تواند نقش مهمی را در جهت بصیرت افزایی در سطح جامعه ایفا کند و نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب نموده و موجب تقویت پایه های اعتقادی و باورهای دینی جامعه باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایدئولوژی حاکمیت، مشارکت سیاسی عمومی، کارآمدی دولت، هویت ملی، انسجام اجتماعی، افکار عمومی، توان دفاعی و ایمنی، الگوهای اقتصاد ملی و رفاه عمومی، همگی در ردیف اهداف جنگ نرم، محسوب می شوند.

مدیر ارتباطات رسانه سپاه ناحیه رشت، با اشاره به اینکه اساس جنگ نرم در بحران سازی و مشروعیت زدایی است، تصریح کرد: پیگیری از سوی نیروی متهاجم برای تحقق هدف در هر یک از موارد ذکر شده در واقع برای مشروعیت زدایی انجام می شود.

جعفری، به تهاجم فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران از دهه دوم انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: این تهاجم به شبیخون فرهنگی، قتل عام فرهنگی و تهدید نرم تبدیل و در نهایت با تشکیل جبهه ناتوی فرهنگی از سوی غرب بر علیه جمهوری اسلامی، جنگ نرم آغاز شده است.

وی ادامه داد: دشمنان در جنگ نرم تلاش می کنند که پشتوانه مردمی نظام اسلامی را از آن گرفته و برای رسیدن به این مقصد، ایجاد تغییر در باورها و نگرش های مردمی را دنبال می کنند.

مدیر ارتباطات رسانه سپاه ناحیه رشت، با اشاره به اینکه برای مقابله با جنگ نرم باید راهبردهای اصلی دشمنان را شناسایی و متناسب با آن اقدام شود، اظهار داشت: دو راهبرد واتیکانیوانسیون و اباحه گری از اقدامات جنگ نرم است.

جعفری، با بیان اینکه در راهبرد واتیکانیوانسیون با حفظ شکل و صورت دینی تلاش می کند تا در نهایت دین در عرصه سیاست و حکومت منفعل شود، اذعان کرد: همچنین در راهبرد اباحه گری، تلاش می شود دین در عرصه اجتماع منفعل شده و از این راه اباحه گری در جامعه رواج پیدا کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول