شکایت علیه «فیس بوک» برای حذف صفحه انتفاضه سوم

مارک زوکربرگ خالق فیس‌بوک با یک شکایت یک میلیارد دلاری مواجه ‌است. ماجرا از این قرار است که راه‌اندازی یک صفحه در فیس‌بوک با عنوان درخواست برای انتفاضه سوم علیه اسرائیل مسوولان فیس‌بوک را به دادگاه کشانده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از عصر ارتباط، هرچند فیس‌بوک این صفحه را حذف کرده اما اصل شکایت همچنان به قوت خود باقی است. حدود 500 هزار نفر عضو این صفحه بودند و شکایت مطرح شده علیه فیس‌بوک این است که چرا آنها بلافاصله وارد عمل و مانع از توجه عمومي ‌به این صفحه نشدند.

علاوه بر این، شاکیان معتقدند فیس‌بوک باید به هیچ صفحه‌ای اجازه نامگذاری‌ای مثل انتفاضه سوم فلسطین یا نام‌های مشابه دیگر نشود. این شکایت در دادگاهی در واشنگتن از سوی لری کلیمن مطرح شده است که خود را یک شهروند آمریکایی با ریشه یهودی مي‌نامد و به‌شدت درگیر مسائل مرتبط با اسرائیل است. جالب اینجاست که او بنیانگذار یک وب سایت است که خود آن را حامي‌آزادی بیان و دیگر حقوق اولیه افراد مي‌نامد.

مسوولان فیس‌بوک این شکایت را بدون هیچ پایه اساسی مي‌نامند و اعلام کرده‌اند که برای دفاع از خود وارد عمل خواهند شد. مسوولان فیس‌بوک بعد از آن اقدام به حذف این صفحه کردند که وزیر دیپلماسی عمومي ‌رژیم صهیونیستی اسرائیل در نامه‌ای به زوکربرگ از او خواست این صفحه را حذف کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول