شبكه‌هاي اجتماعي نوع تعامل يافته وبلاگ‌ها هستند

وبلاگ‌نويسي پديده‌اي است كه وقتي وارد كشورمان شد با خودش ابهامات و نگرش‌هاي مختلفي را به همراه آورد و آن روزها هر كسي درباره‌اش حرفي مي‌زد اما امروز تقريبا جاي خود را باز كرده و براي بسياري پديده‌اي شناخته شده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایسنا، وبلاگ‌نويسي در ابتداي راه مورد توجه و استقبال چشمگيري قرار گرفت اما اين روزها سايه شبكه‌هاي مجازي ديگر كه به آنها شبكه‌هاي اجتماعي گفته مي‌شود را روي سر خود حس مي‌كند. شبكه‌هايي كه موجي از طرفداران وبلاگ‌نويسي را به سوي خود كشيده و اين روزها شايد آسمانشان آفتابي‌تر از وب‌ها باشد. البته بسياري معتقدند وبلاگها كاركردشان را از دست نمي‌دهند و پس از يك دوره كمرنگ شدن، روزي دوباره به اوج خود باز خواهند گشت.

در این میان دكتر اميد علي مسعودي، استاد دانشگاه با تاكيد بر اينكه وبلاگ‌ها از بين نمي‌روند، گفت: تنها موردي كه به نظر مي‌آيد در مطبوعات از بين رفت سيستم تلگراف بود كه البته بايد گفت سيستم تلگراف به سيستم تلكس تبديل شد و اين سيستم نيز به سيستم فكس و ايميل تغيير شكل داد و اين سيستم‌ها شكل تكامل يافته و تغيير يافته تلگراف هستند.

اين استاد دانشگاه با بيان اينكه در حال حاضر وبلاگ‌ها جزو رسانه‌هاي جديد هستند، افزود: رسانه‌هاي جديد نيز خود را با مقتضيات وفق مي‌دهند و حتي شبكه‌هاي اجتماعي نوع تعامل يافته وبلاگ‌ها هستند و تمام شبكه‌هاي اجتماعي بدنبال وبلاگ‌نويسي پديد آمدند و وبلاگ نويسي در كنار اين شبكه‌ها به حيات خود ادامه مي‌دهد به دليل اينكه كاركرد وبلاگ را شبكه‌هاي اجتماعي ديگر ندارند و آنها رسانه‌هاي جديدي هستند كه به اقتضاي نيازهاي مخاطب ايجاد و تاثيرگذار شده‌اند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول