پایان نخستین جشنواره وبلاگ‌های طنز با تقدیر از برگزیدگان

نخستین مسابقه وبلاگ‌نویسی طنز با تقدیر از برگزیدگان به‌کار خود پایان داد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» در این مسابقه که بالغ بر 153 وبلاگ نویس طنز شرکت کرده بودند از 5نفر به عنوان نفرات برتر و از 9 وبلاگ نیز تقدیر به عمل آمد. این وبلاگ‌های برگزیده بدون رتبه‌بندی انتخاب شدند، زیرا رویکرد در این مسابقه بررسی کلیت وبلاگ بوده است.

اختتامیه این مسابقه که با اعلام قبلی برگزارکنندگان آن، صرفه جویی اقتصادی را دلیل برگزار نکردن جشنواره ای مستقل عنوان کردند در خلال شب شعر خوانی حلقه رندان دفتر هنر با اجرای جلال سمیعی برگزار شد.

بنابراین گزارش، شهرام شکیبا، رضا ساکی، ناصر صدیق از جمله طنزپردازانی بودند که در مورد وبلاگ و اولویت ها و ادبیات وبلاگی صحبت کردند.

در این مراسم بعد از تقدیر از برگزیدگان و اهدای جوایز تعدادی از شاعران طنز پردازی چون محسن اشتیاقی، سید امیر سادات موسوی، سعید طلائی، امید مهدی نژاد، اسماعیل امینی، حسن بانی، مهدی فرج اللهی، ملیحه قریشی، شهرام شکیبا حضور داشتند که به قرائت آثار خود پرداختند.

در این میان اسماعیل امینی پیش از خواندن شعر خود در رابطه با طنز وبلاگی گفت: چه در موضوع طنز و چه در سایر هنرها، فیلم، نمایش نامه و نقاشی باید کسانی که کارهای هنری می کنند به فکر شیوه های عرضه جدید بیفتند. و گرنه فضای جدید به دست کسانی می افتد که خیلی ذائقه هنر یا اندیشه را ندارند.

امینی در ادامه افزود: اینطور نیست که ما تولید کنیم و مخاطب یافته شود، مخصوصا با این جو گسترده آثار ارزشمند خیلی از جمع، “عطر گل سرخ” عمران صلاحی هنوز به دست خیلی ها نرسیده است. اما آثار سطحی حتی تا هند هم رفته است و دلیل این امر وارد نشدن افراد متخصص و بهره نگرفتن از تکنولوژی جدید است.

وی در ادامه افزود: ابتکار راه اندازی جشنواره طنز وبلاگی قابل تقدیر است و امیدواریم در سال های آینده با استقبال بیشتری مواجه شود.

گفتنی است هیأت داوران این جشنواره، سیدعلی میرفتاح، حمید توکل‌پناه، ناصر فیض، امید مهدی‌نژاد و جلال سمیعی بودند و علاوه بر وبلاگ‌های برگزیده، از وبلاگ‌های چنین عروس و چنان خواهر شوهر، ماتینه، طنزدونی، دسته دوم، کاریکلماتور، طنز نوشته، به هیچ عنوان، پارک ممنوع و خاله خانباجی تقدیر شد.

هم چنین در حاشیه این مراسم بولتن دفتر طنز با موضوع ادبیات وبلاگی منتشر شد که برای دریافت آن می‌توانید به این‌جا مراجعه کنید.

برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم این‌جا را کلیک کنید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول