«فیلترینگ» تب وبلاگ‌نویسی را در کشور کاهش داده است

مديرعامل بلاگفا اعلام كرد: سال 89 بالاترين ميزان وبلاگ‌ در سرويس بلاگفا نسبت به دوسال قبل ثبت شده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» عليرضا شيرازي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: در ابتداي شكل‌گيري سرويس بلاگفا با وجود تبليغات گسترده حدود 1.5 ميليون وبلاگ در اين سرويس ثبت شد كه در سال گذشته ثبت وبلاگ‌هاي جديد از مرز پنج‌ ميليون گذشت.

شيرازي با اشاره به اين‌كه در حال حاضر در طول هر هفته حدود 300 هزار وبلاگ در سرويس بلاگفا به‌روز مي‌شود، اظهار كرد: با وجود شكل‌گيري شبكه‌هاي اجتماعي و تمايل و رويكرد بسياري از افراد به اين شبكه‌ها، به‌روز‌رساني وبلاگ‌ها نسبت به گذشته روند كاهشي نداشته است.

مدير بلاگفا با اشاره به بروز پديده‌هاي جديد و قديمي‌ شدن سرويس‌هاي گذشته اظهار كرد: برخي كاركرد‌هاي وبلاگ‌نويسي از جمله دوست‌يابي از وبلاگ‌ها طي مدت اخير به سمت شبكه‌هاي اجتماعي متمركز شده است، اما همچنان سرويسي كه مطالب محتوايي افراد منتشر مي‌شود، فضاي وبلاگ است.

شيرازي با بيان اين‌كه وبلاگ‌ها همچنان به عنوان رسانه برتر هستند، تصريح كرد: با توجه به اين‌كه در شبكه‌هاي اجتماعي مطالب كوتاه بوده و هم‌چنين تعداد كاربران آنها محدوديت دارد، وبلاگ‌ها جايگاه خود را از دست نداده‌اند و شبكه‌هاي اجتماعي به عنوان سايت محتوايي شناخته نمي‌شوند.

وي خاطرنشان كرد: جست‌وجو و تحليل در وبلاگ‌ها بسيار آسان‌تر از شبكه‌هاي اجتماعي است، هم‌چنين بازديد‌كنندگان وبلاگ‌ها محدوديتي ندارند كه اين امر نقطه قوت فضاي وبلاگ‌نويسي بوده و هم‌چنان آنها را از شبكه‌هاي اجتماعي متمايز نگه داشته است.

مدير بلاگفا اظهار كرد: فيلترينگ تب وبلاگ‌نويسي در كشور كاهش داده است، لذا شوكي در وبلاگ‌نويسي ايجاد شده اما در زمينه‌ي وبلاگ‌نويسي جوانان و نوجوانان كاهش ثبت وبلاگ‌ و به‌روز‌رساني را نداشته‌ايم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول