اختتامیه جشنواره وبلاگ‌نویسی «خانواده» برگزار شد

همایش “افسران جبهه جنگ نرم” با موضوع بررسی فضای مجازی و سایبری با تقدیر از برگزیدگان مسابقه وبلاگ نویسی خانواده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز»، در ابتدای جلسه اختتامیه “پیله ور”، دبیر جشنواره وبلاگ نویسی خانواده و یکی از مدیران شبکه اجتماعی اندیشگر به صحبت پرداخت.

پیله ور ضمن تعریف وب یک و دو، به بیان ترفندهای جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی پرداخت و گفت: یکی از جاذبه های این مجموعه ها فضای باز آن است که کاربر خودش را برای فعالیت آزاد می بیند. دوست یابی یکی از معضلات آن است. کارکردهای شبکه برای سرمایه گذاران و مخاطبین دو عرصه ی متفاوت این شبکه هاست که حس امنیت و به اشتراک گذاری مطالب نیز از دیگر جذابیت های شبکه های اجتماعی است.

دبیر اجرایی جشنواره در مورد شبکه اجتماعی اندیشگر نیز گفت: این شبکه از مهرماه شروع شد و روز به روز گسترده تر شد و هم اکنون 4نوع خدمات دارد: وب سایت اینترنتی، موبایل، موبایل با قابلیت پیشرفته (تاچ) و شبکه پیامک.

دیگر سخنران این برنامه مهندس حسین قدیانی، ریاست بسیج دانشجویی بود که در رابطه با اهمیت حضور در فضای سایبر در عصر حاضر به سخنرانی پرداخت.

وی در رابطه با ترفند نظام سلطه در عصر حاضر گفت: نظام سلطه نسبت به گذشته در ماهیت تفاوت نکرده ولی در شکل متفاوت شده است و یکی از بحث های جدی این است که اطلاعات ما در همه عرصه ها در فضای مجازی در اختیار آن هاست.

قدیانی در رابطه با همراه شدن با علم روز نیز گفت: اگر تحولی در حال رخ دادن است، مانند موجود زنده که اگر نتواند خود را با شرایط محیط وفق دهد نابود خواهد شد. ما نیز اگر نتوانیم در این فضا حضور بیابیم و بر آن تاثیر بگذاریم باید شاهد انقراض خودمان باشیم. لذا حضور در عرصه سایبر اجتناب ناپذیر است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در رابطه با فعالیت های بسیج در عرصه اینترنت نیز گفت: سازمان بر اساس فضای دانشگاه ها اقداماتی را شروع کرده است و از آن جمله شبکه اجتماعی اندیشگر، شبکه عصار، آیتک و نیز موج بیداری است که در صدد هستیم ارتباط آن ها را بهم بیشتر کنیم.

سخنران پایانی مراسم میثم تولایی سردبیر جهان نیوز و نویسنده وبلاگ “مسئولیت و سازندگی” بود که در رابطه با بیداری اسلامی صحبت کرد و در رابطه با نحوه اطلاع رسانی در شبکه های خبری داخلی گفت: بعد از پنج دهه باید به این نتیجه رسیده باشیم که ارتباط رسانه با مردم به حالت تعاملی درآمده است و یک سویه نیست اما هنوز رسانه های ما درک نکرده اند و اگر این درک شود قطعا نقش رسانه و رسانه های اجتماعی پر رنگ خواهد بود.

سردبیر جهان نیوز در رابطه با تکلیف دانشجویان برای پرکردن خلاء های رسانه ای گفت: اولین کار ایجاد وبلاگ است که در آن به کار تحلیل وقایع و اتفاقات بپردازید و کار دوم یافتن عمق تئوریک است برای پاسخگویی و حمله مهم است. ما در حال حاضر حالت دفاعی داریم اما الان کارکرد رسانه باید تهاجمی باشد تا اثرگذار و موفق باشیم.

بیانیه اختتامیه جشنواره را مرتضی امیری از دیگر دست اندرکاران جشنواره قرائت کرد که در آن هیات داوران از بین 100 وبلاگ ثبت نام کرده، 64 وبلاگ را قابل ارزیابی قلمداد کرده و با امتیاز 110 به بخش محتوا و 90 به فنی سی وبلاگ را وارد مرحله سوم کردند و از این بین 7 وبلاگ برتر انتخاب شدند.

از جمله مواردی که مورد نظر هیأت داوران بود، مسائل فنی، ارتباط و تعامل با دیگر وبلاگ ها و داشتن شبکه وبلاگی بود و از نظر محتوا نیز جذابیت و شیوایی و رسا بودن مطالب مورد نظر بود.

بر این اساس، مهتاب یزدانی و رسول گلی زاده از بجنورد کمک هزینه عتبات عالیات و لوح تقدیر و تندیس بلورین جشنواره، فاطمه کریمی، فریده شفیعی ثانی، رسول گل محمدی، افشین ذاکری، معصومه موسوی و بهزادی از دیگر برندگان این مسابقه بودند که کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، لوح تقدیر و تندیس بلورین جشنواره را کسب کردند

همین طور هیات داوران از زهرا باقری وبلاگ نویس و نیز خبرنگار وبلاگ نیوز، امور فنی مرتضی امیری، محمد سرباز و امیر گروسی و نیز بخش محتوایی معصومه مورگان ازغدی و مریم خمسه نیز به پاس همکاری هایشان تقدیر ویژه به عمل آوردند.

لازم به ذکر است که این اولین مسابقه وبلاگ نویسی خانواده بود که از سوی شبکه اجتماعی اندیشگر برگزار شده بود.

گزارش تصویری این همایش را از این‌جا ببینید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول