روز دوم اردو؛ قرائت دعای کمیل با طعم باران و طوفان

نخستین برنامه در روز دوم اردوی سه روزه وبلاگ نویسان عفاف و حجاب(نور)، دکتر پورحسین، مدیر شبکه آموزش و شبکه مستند سیما بود که در مورد اخلاق رسانه ای در تعامل با مساله عفاف به سخنرانی پرداخت. از جمله نکاتی که دکتر بر آن اصرار داشتند تاکید بر یکسانی هویت حقیقی و مجازی بود که در بین بسیاری از وبلاگ نویسان وجود ندارد و به عقیده‌ی او در دراز مدت فرد را دچار مشکل می‌کرد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» سخنران دیگر این برنامه دکتر فهیمه فرهمند پور، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات دانشگاه تهران بود. موضوع سخنرانی او عفاف، اخلاق و آرامش بود و در خلال صحبت‌هایش در زمینه‌ی بیان مسئله حجاب در وبلاگ‌ نویسی گفت: اگر ما میخواهیم در مورد حجاب صحبت کنیم باید مخاطب را بشناسیم و براساس باورهای او صحبت کنیم. به طور مثال کسی که مذهبی است و ما بخواهیم از زکات صحبت کنیم باید بگوییم که اگر زکات ندهی مالت حلال نیست اما برای یک فرد که چندان هم مذهبی نیست باید بگوییم که چون در جامعه هستی برای اینکه جامعه به حالت تعال برسد باید زکات بدهی. این باید در وبلاگ نویسی مورد نظر قرار گیرد.

نمایش فیلم یکی از ما دونفر نیز از جمله برنامه های فرهنگی این اردو بود که در پردیس سینمای ملت برگزار شد و پس از پخش فیلم دکتر شاه حسینی به نقد این فیلم و نیز دیگر کارهای انجام شده در دهه هفتاد تاکنون پرداخت و در زمینه رسالت وبلاگ نویسان نیز گفت: تحلیل و نقد این گونه فیلم‌ها کار شماست که مفید هم هست. اینها باعث می شود که مبانی فکری شما ساخته شود، خوب فکر کردن باعث می شود زمانی که وارد کار اجرایی شدید چون صاحب مبانی تئوریک و اعتقادات قوی هستید دچار احساسات نشده و از وظیفه خود باز نمانید.

پایان بخش برنامه های روز دوم اردو،  بازدید از باغ موزه دفاع مقدس و قرائت دعای کمیل بود که با وزش باد و ریزش رحمت الهی جنبه معنوی آن شدت یافت.

انتهای پیام/.

One comment

  • خيلي خوب بود بماكه خوش گذشت . باتشكر از وبلاگ نيوز كه همراه ما بود . قاسم پور از بابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول