مهم‌ترین رسانه اینترنتی در ایران وبلاگ‌ها هستند

تنها برنامه روز سوم اردوی وبلاگ نویسان کشور(نور) اجرای کارگاه آموزشی بود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» اساتید این کارگاه علي‌اصغر محكي مدرس ارتباطات و روزنامه‌نگاري و قائم مقام مدير عامل موسسه همشهري؛ حميد ضيايي‌پرور، مدرس ارتباطات و روزنامه‌نگاري و دبير سرويس دانش روزنامه همشهري؛ يونس شكرخواه، سردبير پايگاه اطلاعاتي همشهري آنلاين و مدرس و پژوهشگر علوم ارتباطات و عضو هيات علمي دانشگاه تهران دانشكده مطالعات جهان و حسن نمکدوست تهرانی، مدير مركز آموزش و پژوهش موسسه همشهري بودند.

در ابتدا علی اصغر محکی در رابطه با انقلاب اطلاعات و ارتباطات و شهروند الکترونیک صحبت کرد و به بیان تاریخچه وب و روندهای کلان انقلاب اطلاعاتی و ارتباطی پرداخت. (دریافت اسلایدها با حجم 2.1 مگابایت)

ضیائی پرور در رابطه با نسل‌ دوم وب صحبت کرد که به وب2 معروف است و از سال 2000 تا 2009 شکل جدیدی به خود گرفته است. این استاد دانشگاه انواع شبکه‌های اجتماعی یا رسانه‌های اجتماعی را وبلاگ‌ها، شبکه‌های دوست یابی، شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌ها، تالارهای گفتگو، گروه‌های ایمیلی،‌ خبرخوان‌ها، پادکست‌ها و لینکدونی‌های عمومی تقسیم کرد که در این بین مهمترین رسانه اینترنتی در ایران وبلاگ‌ها هستند. (دریافت اسلایدها با حجم 5.4 مگابایت)

شکرخواه نیز در فرصت کوتاهی که داشت به بیان چند نکته پرداخت: وبلاگ ها را بر اساس صفحه تنظیم نکنید، تعداد پست مهم است. روزانه سعی کنید وبلاگ را به روز کنید. تقلید نکنید. از لینک‌های مختلف استفاده کنید. کوتاه بنویسید و سعی کنید بیش از 250کلمه نباشد. سعی کنید با آدم‌های هم فکر و هم جهت در وبلاگ‌ها دوست شوید. از کلمات کلیدی استفاده کنید. عکس را استفاده کنید و همیشه با خود ورق داشته باشید که سوژه به ذهنتان رسید کامنت بگذارید و آن‌ها را بنویسید.

سخنران پایانی این کارگاه نمک دوست بود که وبلاگ نویسان را رکن پنجم دموکراسی خواند و گفت: وبلاگ نویسان روزنامه نگار نیستند اما گاهی روزنامه ها را تحت تاثیر قرار میدهند و فضا را باز می‌کنند و در حقیقت بلاگر ها روزنامه نگاران بدون کارت هستند.

این استاد دانشگاه با دعوت وبلاگ نویسان به ورود به عرصه روزنامه نگاری چند رسانه‌ای یا روزنامه نگاری شهروندی گفت: این عرصه بیشترین فضا و امکان برای صحبت کردن دارد و گزارش چند رسانه‌ای شامل چند بخش است: انتخاب موضوع‌، تدارک اولیه، جمع آوری مطالب، تدوین و بارگزاری و سعی کنید وارد این عرصه شوید. (دریافت اسلایدها با حجم 6.5 مگابایت)

پخش نمونه‌هایی از روزنامه نگاری چند رسانه ای و توضیحاتی در آن حوزه پایان بخش این برنامه بود.

در حدود نیم ساعت نیز حاضرین در جلسه به پرسش و پاسخ در مورد موضوعات مطرح شده پرداختند که محور اصلی صحبت‌ها نیز موضوع فیلترینگ و اساس آن و بایدها و نباید‌های آن شکل گرفت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول