«کاخ سفید» چگونه در شبکه‌های اجتماعی مخاطب جذب می‌کند؟

کاخ سفید برای نفوذ آنلاین در مخاطب خود و ارتباط دوطرفه با مردم جهان از شبکه های اجتماعی زیادی بهره برده و اطلاعات تبادل شده را بایگانی می کند.

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از مشرق؛ دو سال قبل، کاخ سفید صفحات اختصاصی خود را در فیس‌بوک، تویتر و مای‌اسپیس راه‌اندازی کرد.

این فناوری کماکان به تغییر نحوه و منبع تهیه اطلاعات مردم آمریکا و گفتگوی آنلاین آنها بر سر مسائل مهم ادامه می‌دهد. این مسئله ای است که سازمان های آمریکایی، ازجمله کاخ سفید، می دانند که پایگاه اینترنتی آن تنها یکی از سکوهای آنلاین موثر برای آن سازمان است. لذا از شبکه های اجتماعی برای ارتباط موثر و نفوذ در مخاطب استفاده می کنند.

در زیر مجموعه‌ای از سایتهایی عنوان شده که مخاطبان آمریکا از آنها بصورت آنلاین با کاخ سفید ارتباط می گیرند و پایگاه کاخ سفید برای جهت دادن به افکار عمومی در جهت اغراض خود از آنها استفاده می کند.

شبکه‌های اجتماعی

• فیس‌بوک: کاخ سفید در این پایگاه چندین صفحه دارد، ازجمله صفحات رسمی کاخ سفید، طرح “بیایید حرکت کنیم” (Let’s Move) برای نسل سالم‌تر کودکان متعلق به بانوی اول آمریکا، طرح ” نیروهای مشترک” (Joining Forces) بانوی اول و دکتر بایدن برای حمایت از اعضای ارتش و خانواده‌های آنها، طرح “مسابقه برای بهترین شدن” (Race to the Top) برای ترویج ابتکار، اصلاح و برتری در مدارس عمومی آمریکا، کمپین “آموزش برای ابتکار” (Educate to Innovate) برای بهبود عملکرد آمریکا در زمینه علم، فناوری، مهندسی و ریاضی و برنامه کاربردی “مستقیم از کاخ سفید” (White House Live) که با رویدادهای پخش زنده کاخ سفید استفاده می‌شود.

• توییتر: کاخ سفید چندین اکانت در این پایگاه دارد، ازجمله @WhiteHouse، “جی کارنی” (Jay Carney) معاون امور مطبوعات کاخ سفید @PressSec، “دن فیفر” (Dan Pfeiffer) مدیر ارتباطات @Pfeiffer44، عکاس کاخ سفید @PeteSouza، مباحث به زبان اسپانیایی @LaCasaBlanca، توصیه‌هایی برای زندگی سالم @LetsMove، حمایت از خانواده‌های سربازان @JoiningForces، بازخورد خودکار برای پست‌هایی که به وبلاگ کاخ سفید فرستاده می‌شود @blog44، و من هستم @macon44.

• مای‌اسپیس: کاخ سفید در این پایگاه، نوشته‌ها و عکس‌های خود را به اشتراک می‌گذارد.

• “لینکداین” (LinkedIn): گروه کاخ سفید در این پایگاه به بحث درباره پرسش‌های مهم می‌پردازد.

• “دیگ” (Digg): کاخ سفید در این پایگاه اخبار اجتماعی اخبار، عکس و ویدئوهای خود را به اشتراک می‌گذارد.

ویدئو و چندرسانه

• یوتیوب: کانال کاخ سفید و طرح “بیائید حرکت کنیم” ویدئوهای خود را در اختیار مخاطبین گسترده‌ای قرار می‌دهند.

• “ویمئو” (Vimeo): این کانال ویدئویی کاخ سفید هم محتوای ویدئویی دولت آمریکا را به اشتراک می‌گذارد.

• “هولو” (Hulu): کاخ سفید بطور منظم مجموعه‌ای از محتواهای مختلف مانند سخنرانی هفتگی اوباما، “وست وینگ ویک” (West Wing Week) و همچنین قطعات عمده و جالبی از سخنرانی‌های اوباما، “درون کاخ سفید” (Inside the White House)، موسیقی و هنر و کانال‌های “تخته سفید کاخ سفید” (White House White Board).

• “فلیکر” (Flickr): هم کاخ سفید و هم “بیائید حرکت کنیم” عکس‌های رسمی و پشت صحنه خود را به این پایگاه پست می‌کنند.

• “آی‌تونز” (iTunes): پادکست‌های کاخ سفید به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌های صوتی و تصویری سخنرانی‌های هفتگی رئیس‌جمهور، سخنرانی‌ها و رویدادها، وست وینگ ویک، رویدادهای هنری و موسیقی و جلسات مطبوعاتی را بصورت خودکار دانلود کنید.

• “یواستریم” (Ustream): جریان‌های زنده کاخ سفید در این پایگاه به اشتراک گذاشته می‌شوند.

اشتراک‌گذاری اسناد

• “سوکراتا” (Socrata): کاخ سفید داده‌های خود ازجمله ثبت وقایع بازدیدکنندگان خود (visitor logs) را در این پایگاه به اشتراک می‌گذارد.

• “اسلایدشیر” (SlideShare): کاخ سفید اسنادی مانند قسمت‌هایی از “سخنرانی همبستگی ” (State of the Union) سال 2011 را در این پایگاه به اشتراک می‌گذارد.

کاخ سفید با متخصصان بی‌طرفی از “اداره ملی بایگانی و ثبت آمریکا” (National Archives and Records Administration) مشاوره کرده تا از ثبت صحیح اسناد و سوابق ریاست‌جمهوری که طی روند استفاده از این پایگاه‌ها و خدمات رسانه‌های اجتماعی به دست می‌آید، اطمینان حاصل کند.

برای مثال، همه پست‌هایی که در اکانت‌های کاخ سفید در تویتر صورت می‌گیرد و همه پاسخ‌هایی که به پست‌های رسمی کاخ سفید فرستاده می‌شود، ازطریق یک بازخورد RSS بطور خودکار بایگانی می‌گردد؛ یعنی به ایمیل تبدیل شده و توسط سیستم بایگانی ایمیل کاخ سفید ذخیره می‌شود. کارکنان مدیریت “دفتر اسناد کاخ سفید” (White House Office of Records) همه پست‌هایی را که به صفحه فیس‌بوک کاخ سفید فرستاده می‌شود و همچنین گزیده‌ای از نظرات مربوط به این پست‌ها را بایگانی می‌کنند. این اسناد در یک ساختار پوشه‌ای سازمان‌یافته با استفاده از یک پروتکل نام‌گذاری استاندارد ذخیره می‌شوند.

اینها تنها چند نمونه از اقداماتی هستند که کاخ سفید در راستای اجرای قانون ثبت اسناد و سوابق ریاست‌جمهوری و حفظ اسناد برای آینده بر می‌دارد. کاخ سفید تا زمانی که بطور کامل از اجرای این قانون و نحوه ثبت اسناد ریاست‌جمهوری اطمینان حاصل نکند، اقدام به استفاده از یک شبکه اجتماعی جدید نمی کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول