«تعاملات 2.0» رویکرد وزارت خارجه آمریکا است

جودیث مک هیل، معاون دیپلماسی عمومی امریکا، تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا به دنبال استفاده از فرصت های اینترنت برای ترمیم چهره خود و تقویت تعاملات آمریکا در جهان است.

به گزارش « وبلاگ نیوز» به نقل از مشرق، “جودیث مک هیل” (Judith A. McHale )، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور مربوط به دیپلماسی عمومی و امور عمومی، در کنفرانسی با عنوان “مبادلات 2.0” در خصوص آینده تبادلات موسسه آشتی آمریکا در واشنگتن اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا تعهد دارد تا تبادلات بین‌المللی را از طریق تمامی شیوه‌های مختلف، چه به صورت رو در رو و چه با استفاده از فناوری ارتباطی تقویت کند.

مک هیل تأکید کرد که تعامل رو در رو در واقع “نان و کره” (منبع درآمد) مبادلات دیپلماسی عمومی ما است؛ اما باید از فرصت‌هایی که در عصر اینترنت برای گسترش مبادلات به وجود آمدند، استفاده کرد.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم راههای جدیدی را برای تعامل با یکدیگر پیدا کنیم و از فناوری برای افزایش دستیابی و ابقای تعاملات خود استفاده کنیم. ما می‌دانیم که تنها بودن و دیپلماسی دولت به دولت دیگر کافی نیست. این شیوه‌ای است که نظر وزارت خارجه آمریکا را به خود جلب کرده است.

کنفرانس”مبادلات 2.0″ در واقع رخدادی است که توسط موسسه آشتی آمریکا (USIP)، سازمان غیرانتفاعی “سولیا”، ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل و “بنیاد اَسپن و شرکای وابسته برای یک آغازی جدید” پشتیبانی می‌شود.

در سه سال گذشته، موسسه آشتی آمریکا (USIP) سیاستگذاران و مقامات غیردولتی را گرد هم آورده است تا راههای استفاده از افزایش رسانه‌های اجتماعی و به طور کلی اینترنت را کشف کند تا به این وسیله ایجاد آشتی کند و نزاع به وجود نیاید.

رئیس موسسه آشتی آمریکا، در نشست مذکور اعلام کرد: فناوری ارتباطی، مرکز ثقل را از کشور به سمت جامعه تغییر داده است.

هیملفارب از موسسه آشتی آمریکا نیز افزود: این امر می‌تواند از دو جنبه بررسی شود که یکی از آنها شیوه سازنده و دیگری مخرب است. چگونه ما می‌توانیم این ارتباطات را برای ایجاد جهانی بهتر و امن‌تر تحت کنترل درآوریم.

وی همچنین افزود: تعاملات مجازی نوع 2.0 تاکنون متأسفانه به اندازه کافی مورد استفاده قرار نگرفته است. اکثر مردم نمی‌دانند که اینگونه مبادلات چگونه به طرز موثری می‌تواند در تقویت گفت‌وگوی تمدن‌ها نقش مهمی را ایفا کند.

مک هیل همچنین به دیگر چالش‌های وسیع‌تر دیپلماسی عمومی که توسط اینترنت به وجود می‌آید، اشاره کرد و گفت: اینترنت دسترسی به افراد بیشتر در مکان‌های مختلف را امکانپذیر می‌کند اما اینترنت همچنین نفوذ و قدرت را به اندازه‌ای تغییر می‌دهد که تعامل با مردم بیشتر الزامی می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد که در بیشتر جهان، جوانان در حالی بزرگ می‌شوند و رشد پیدا می‌کنند که به نسبت به آمریکا و نقش این کشور بعنوان رهبر جهان تردید دارند. دیپلماسی عمومی اینترنتی آمریکا این معضل را می تواند حل نماید.

وی بر نیاز دسترسی به نسل جوان تأکید کرد زیرا 60 درصد از جمعیت جهان را افراد زیر 30 سال تشکیل می‌دهند و این افراد را “رانندگان تغییر” خواند و گفت که این جوانان شامل جوانان خاورمیانه و شمال آفریقا نیز می‌شوند.

مک‌هیل تصریح کرد که بیش از یک میلیون فارغ‌التحصل از مبادلات بین‌المللی وزارت خارجه آمریکا، شبکه‌ای با بیش از 50 برنده جایزه آشتی نوبل و بیش از 350 رهبر کنونی و سابق، وجود دارند.

معاون وی نیز اعلام کرد: چنین برنامه‌هایی پایه و اساس آنچه که ما انجام می‌دهیم را حفظ می‌کند اما این برنامه ها ناکافی است. ما فناوری مجازی و مبادلات را با مبادلات سنتی خود ادغام می‌کنیم.

وی ادامه داد: بزرگترین چیز در واقع این است که چگونه جهان را گسترش دهیم.

یک استاد انگلیسی نیز در کنفرانس گفت که مبادلات مجازی به از بین‌ رفتن ایده‌های تعصبی کمک می‌کند. این مبادلات مجازی برنامه ای است که پنجره‌ای را به سوی غرب می‌گشاید، پنجره ای به سوی دیگران باز می‌کند، من یک لیست انتظار بسیار بزرگی برای این برنامه دارم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول