خواستیم در این جشنواره کاملا «شفاف» عمل کنیم

علیرضا شاطری، دبیر اجرایی جشنواره خط بیداری گفت: ایده جشنواره “خط بیداری” متعلق به خانه وبلاگ سپید است و این تیم، مجموعه‌ای از وبلاگ نویسان فضای مجازی هستند که صاحبان وبلاگ‌های ارزشی هستند و این اولین حضور رسمی آن‌ها است.

دبیر اجرایی جشنواره “خط بیداری” در گفت‌وگو با خبرنگار «وبلاگ نیوز» در رابطه با اهداف جشنواره نیز گفت: اهداف اصلی جشنواره شامل فرهنگ اهل بیت(ع)، مبارزه با ظلم و ستم و حمایت از موج‌ بیداری کشورهای منطقه است.

شاطری در توضیح بخش‌های جشنواره گفت: جشنواره در سه بخش متن، پادکست و طراحی گرافیکی برگزار می‌شود که در بخش متن سه تیم داوری وجود دارد که شرکت کنندگان می‌توانند داوران را انتخاب کنند اما در دو گروه دیگر فقط یک تیم سه نفره وجود دارد.

وی در رابطه با ابداعات این جشنواره در داوری نیز گفت: همیشه حرف و حدیث مربوط به داوری زیاد است، ما خواستیم کاملا شفاف عمل کنیم از این رو در سه مرحله جشنواره داوری خواهد شد. در مرحله اول کارها توسط تیم فنی ارزیابی می‌شود، اینکه مطالب با موضوعات جشنواره مرتبط باشند و نیز تولیدی باشند. مرحله دوم، وبلاگ‌ها به داورانی که خود وبلاگ‌نویسان انتخاب کرده‌اند ارجاع داده می‌شود. 3تیم که هر تیم دارای 3داور است و مرحله سوم که امتیاز بیشتر داده می‌شود و شرکت در این مرحله برای عموم بازدیدکنندگان آزاد است و بدین ترتیب مناسب‌ترین وبلاگ‌ها انتخاب می‌شوند.

شاطری امتیازدهی صرفا به محتوا را دیگر ابداع این جشنواره قلمداد کرد و افزود: در این جشنواره ملاک امتیاز دهی تنها محتوای آثار است و امتیازی به قالب و امکانات جانبی داده نمی‌شود و نیز برای مراجعه کنندگان به سایت وبلاگ‌ها نمایش داده می‌شود اما برای داوران پست‌ها ارسال خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره “خط بیداری” در مورد تمدید زمان ثبت نام نیز گفت: خوشبختانه استقبال خیلی بالا بود و احتمال تمدید شرکت در جشنواره، به جهت هماهنگی با داوران، بسیار پایین است.

انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول