در فضای مجازی نیاز به حرکت «بسیجی» احساس می‌شود

سازمان بسیج مهندسین فاوا که چند روز قبل در جهت دفاع از کشور در جنگ نرم تشکیل شده در اولین اقدام خود توسعه اینترنت پاک را در برنامه قرار داده است و به همین جهت 8 هزار بسیجی برای توسعه این پروژه آمادگی خود را اعلام کرده اند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، با آغاز به کار سازمان بسیج مهندسین فاوا یکی از مسئولان این سازمان اعلام کرد که از جمله اهداف سازمان بسیج مهندسین فاوا، توسعه “اینترنت پاک” در کشور است که دراین راستا 8 هزار بسیجی متخصص در این حوزه، آمادگی خود را برای همکاری با این ارگان اعلام کرده اند.

سعید فرجیان زاده با تاکید بر اینکه بسیج در عرصه ای ورود می کند که احساس خلاء کرده باشد ادامه داد: در فضای سایبری نیاز به حرکت بسیجی احساس می شود چرا که در عرصه اینترنت ما خلاء احساس کرده و برای توسعه اینترنت پاک ابراز آمادگی کرده ایم و حرکت ما این خلاء را پر خواهد کرد.

وی اقدام سازمان بسیج مهندسین فاوا را برای توسعه اینترنت پاک در کشور موازی کاری با مسئولیت وزارت ارتباطات ندانست و گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای ایده اینترنت پاک در کشور درخواست همکاری سازمان بسیج را داشته است.

فرجیان زاده با بیان اینکه سازمان بسیج مهندسی فاوا با هدف توسعه اندیشه های اسلامی در فضای مجازی و همچنین برای مقابله با تهدیدات در حوزه سایبری ایجاد شده است اولین اقدام این سازمان را پاک سازی فضای اینترنت عنوان کرد و ادامه داد: سازمان بسیج مهندسین فاوا برای مقابله با جنگ نرم و تهدیدات سایبری نیز برنامه هایی در دست انجام دارد.

وی با بیان این که حضور موثر بسیج مهندسین فاوا در فضای مجازی باعث اعتلای فرهنگ اسلامی، ایرانی در کشور خواهد شد تصریح کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای راه اندازی این سازمان کمک شایانی کرده و در همین راستا نیز معاونان این وزارتخانه با همفکری و همکاری های خود این سازمان را همراهی می کنند.

در این رابطه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سازمان های مردم نهادی مانند بسیج مهندسین فاوا، می تواند نقش بسزایی در حضور پررنگ ایران در جوامع جهانی برای مدیریت اینترنت داشته باشد، بر نقش بسیج مهندسین فاوا برای جلوگیری از انحرافات در فضای مدیریت اینترنت تاکید کرده و گفته است: سازمان بسیج مهندسین فاوا که به نوعی کانون تمرکز نخبگان است در بحث تولید محتوا می تواند در فضای امروز کمک شایانی کند.

تقی پور به نقش بسیج فاوا در ایجاد امنیت فضای تبادل اطلاعات اشاره کرد و افزود: کشور ما همواره در آماج حملات سایبری قرار دارد که به دلیل پیشرفت های فناورانه در نفوذ و تخریب سایت ها مورد تهدید هستیم در این میان از مهندسین فاوا انتظار می رود در این بخش نیز به یاری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بیایند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول