تعهدنامه اخلاقي براي وبلاگستان فارسي ضرورت ندارد

به اعتقاد یک استاد دانشگاه،بدنه كلي وبلاگ‌نويسي كشور سالم است و به سمت حرمت‌شكني و بد‌اخلاقي نمي‌رود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» حميد ضيايي‌پرور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: در خوشبينانه‌ترين برآورد حدود پنج درصد از وبلاگ‌ها محيط فرهنگ غيررسمي را به عنوان فضاهاي وبلاگستان فارسي خود در نظر مي‌گيرند و همان ادبياتي را كه در محيط‌هاي غيررسمي به كار مي‌برند در محيط وبلاگ استفاده مي‌كنند.

وي ادامه داد: خود وبلاگ‌نويس‌هاي ايراني با روش تحريم و بايكوت‌كردن مي‌توانند با اين گروه محدود برخورد كنند.

اين كارشناس وبلاگ با بيان اين‌كه وقتي خود وبلاگ‌نويس ببيند كه سبك او مخاطبي ندارد، خود به خود اصلاح مي‌شود، عنوان كرد: بزرگنمايي در رابطه با اين وبلاگ‌ها ممكن است به اعمال محدوديت از سوي دستگاه‌هاي بازدارنده و مسوول براي كل وبلاگ‌ها منجر شود.

ضيايي‌پرور همچنين اضافه كرد: خردجمعي جامعه وبلاگ‌نويسان فارسي مي‌تواند اين عده را كنترل كند. من ضرورتي براي وجود يك تعهد نامه‌ي اخلاقي براي وبلاگستان فارسي نمي‌بينم. اين جامعه سالم است و نيازي به تعهد ندارد.

 

اين استاد دانشگاه با اشاره به اين‌كه مردم ايران اخلاق‌گرا و با فرهنگ هستند، تصريح كرد: بدنه‌ي اصلي وبلاگ‌ها به نفع كشور و در چارچوب قوانين و عرف جامعه است. اگر تعداد محدودي اخلاق را رعايت نمي‌كنند، دستگاه‌هاي مسوول فقط بايد با همان عده برخورد كنند.

اين كارشناس وبلاگ افزود: كساني كه دنبال برجسته‌كردن آسيب‌ها و نقاط ضعف‌ و اشكالات جزيي در وبلاگستان فارسي هستند، بدشان نمي‌آيد كل فضاهاي وبلاگ‌ها به بهانه‌هاي چند وبلاگ غيراخلاقي را محدود كنند.

وي در پايان گفت: وبلاگ‌هاي ايراني در بزنگاه‌هاي اصلي مانند ماجراي تحريف نام خليج‌فارس، مساله‌ي هسته‌اي ايران و موضوع فلسطين امتحان خودشان را پس داده‌اند و برخلاف منافع ايران عمل نكردند.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول