ريزش بي‌سابقه كاربران فيس‌بوک؛ خروج 6 ميليون نفر در يک ماه

فيس بوك كه زماني به رشد سريع تعداد كاربران خود افتخار می‌کرد، براي اولين بار با ريزش بي‎سابقه كاربران مواجه شده است.

به گزارش«وبلاگ نيوز» به نقل از آي‎دي‎جي، آمار منتشر شده نشان مي دهد در ماه مي در مجموع 6 ميليون نفر از كاربران فيس بوك ترجيح دادند عضويت خود در اين سايت را متوقف كرده و اطلاعات مربوط به خود را به طور كامل حذف كنند.

فيس بوك در ماه گذشته از عضويت 11.8 ميليون كاربر جديد خبر داد. اما تعداد اعضاي جديد اين سايت در ماه آوريل 13.9 ميليون و در ماه قبل از آن 20 ميليون نفر بود و همين مسئله نشان مي دهد روند عضويت افراد جديد در اين سايت هم كند شده است.

نكته جالب ديگر آن است كه اگرچه تعداد كاربران فيس بوك در آستانه رسيدن به 700 ميليون نفر است، اما تعداد كاربران اين سايت در آمريكا در حال كاهش است. چنانچه گفته شد تعداد كاربران فيس بوك در ماه مي تنها در آمريكا 6 ميليون نفر كمتر شده است.

فيس بوك در ابتداي ماه مي 149.9 ميليون نفر كاربر داشته كه در پايان اين ماه به كمتر از 149.4 ميليون نفر رسيده است. در كانادا و انگليس هم به ترتيب 1.52 ميليون نفر و 100 هزار نفر از تعداد كاربران فيس بوك كاسته شده است.

كارشناسان معتقدند بي‏توجهي فيس بوك به لزوم حفظ حريم شخصي كاربران و احترام به حقوق و دغدغه هاي آنان علت اصلي اين كاهش تعداد كاربر است.

مشكلات امنيتي اين سايت و نفوذ مكرر هكرها و ويروس نويسان و سرقت اطلاعات شخصي كاربران از جمله ديگر مشكلات فيس بوك است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول