رعايت اخلاق در وبلاگستان ايجاد محدوديت نيست

يك كارشناس وبلاگ با اشاره به اينكه وبلاگستان را به تنهايي نمي‌توان از نظر اخلاق بررسي كرد، گفت: وبلاگ‌نويسان بخشي از بدنه‌هاي جامعه هستند كه از تحولات آن تأثير مي‌گيرند.

به گزارش«وبلاگ نيوز» محمدرضا فخري در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه رعايت اخلاق در جامعه و همچنين وبلاگ‌ها ضرورت دارد، عنوان كرد: يكي از بحران‌هاي اجتماعي كه در حال حاضر با آن روبرو هستيم، موضوع ناهنجاري‌هاي اخلاقي است. وبلاگستان هم كه تصويري از قشر خاصي از جامعه است تافته‌ي جدا بافته نيست و همان‌طور كه رعايت اخلاق در جامعه لازم است در وبلاگستان هم ضرورت دارد.

وي با اشاره به اينكه وبلاگستان بخشي از جامعه است كه افراد مي‌توانند براي بيان عقايد خود از آن استفاده كنند، اظهار كرد: اين‌طور نيست كه نهادهاي رسمي كشور به تنهايي بتوانند در بحث رعايت اخلاق در وبلاگ‌ها كاري كنند. اين يك فرآيند اجتماعي است و نهادهاي مختلف بايد دست به دست هم بدهند تا روزبه‌روز شاهد فضاي بهتري از نظر اخلاق باشيم.

مدير پارسي‌بلاگ ادامه داد: وبلاگ‌نويسان صنف خاصي نيستند كه تحليل خاصي از نظر اخلاقي از آن‌ها داشته باشيم.

فخري نوشتن اساسنامه يا مصوبه را براي رعايت اخلاق در وبلاگ‌ها عملي ندانست و افزود: اين‌طور نيست كه در وبلاگستان قانوني بگذارند تا ديگر بداخلاقي در وبلاگ‌نويسي نباشد بلكه بايد خود وبلاگ‌نويسان تصميم بگيرند كه يك حركت زيربنايي تدريجي در اين رابطه داشته باشند. همچنين بايد از راه‌هاي مختلف فرهنگسازي صورت گيرد تا اين كار مثبت نهادينه شود.

وي در پايان گفت: در اخلاق خط قرمزهايي است كه بايد رعايت شود و اگر كسي در قالب قوانين رسمي و عرفي فعاليت كند، رعايت اخلاق برايش محدوديت نيست.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول