رعايت نكردن اخلاق در وبلاگ‌ها به خودمان لطمه مي‌زند

يك كارشناس فضای مجازی گفت: بحث آموزش در وبلاگ‌نويسي از ضرورت‌هاي بسيار اساسي است.

به گزارش «وبلاگ نيوز» مينو بديعي در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: عده‌اي فضاي مجازي در اينترنت را كه براي تعامل و ارتباط و تفاهم افراد با يكديگر است، به جايي براي بي‌اخلاقي تبديل كرده‌اند.

وي با بيان اين كه مسائل مختلف سياسي، اقتصادي و اجتماعي روي وبلاگ‌نويسي تاثير مي‌گذارند، عنوان كرد: به دليل اين‌كه در فضاي مجازي محدوديتي وجود ندارد، افراد فرصت پيدا مي‌كنند حرف‌هاي خارج از عرف و اخلاق را مطرح كنند كه به‌هيچ‌وجه زيبنده‌ي فرهنگ و جامعه نيست.

اين كارشناس با اشاره به اين‌كه با رعايت نكردن اخلاق در وبلاگ‌ها به خودمان لطمه مي‌زنيم، اظهار كرد: با بي‌اخلاقي‌ها در وبلاگ‌نويسي بايد به شدت برخورد شود، چون اين مسائل باعث مي‌شوند از نظر فرهنگي دچار مشكل شويم.

بدیعی با بيان اين‌كه تعهد اخلاقي در صورت آموزش ديدن افراد مفيد است، تصريح كرد: دانش‌آموزان در مدارس مسائل فني كامپيوتر را ياد مي‌گيرند، ولي آموزش ادبيات وبلاگ‌نويسي آموزش داده نمي‌شود. وبلاگ‌نويسي در جامعه وارد شده، ولي فرهنگ آن هنوز نيامده است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا داشتن كداخلاقي براي وبلاگ‌نويسان ايجاد محدوديت مي‌كند يا خير، افزود: قطعا ايجاد محدوديت مي‌كند، ولي گامي به جلو است تا افراد خود را مقيد به رعايت اصول اخلاقي بدانند، ولي دادن كد خيلي مشكل است به دليل اين‌كه بايد تمام وبلاگ‌نويسان شناسايي شوند و اين با توجه به استفاده از نام‌هاي مستعار تقريبا عملي نيست.

انتهای پیام/.

  • درود از نگاشتن دیدگاه های کارشناسان (البته اگر کارشناس باشند) سپاس گزارم . خواهشمندم از سوی من از خانم بدیعی کارشناس گرامی سپاس گزاری کنید که باعث خنده ی من از ته دل شد!

  • SMM

    با سلام
    مطلب جالب و مفیدی بود ، مسئله ای است که بایستی با فرهنگ سازی برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول