برگزاری جشنواره‌ ملی وبلاگ‌های کتابداری و اطلاع‌ رسانی

عمومي -كتابرئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران از برگزاری جشنواره‌ ملی وبلاگ‌ های کتابداری و اطلاع‌ رسانی در آبان ماه سال جاری در تهران خبر داد.

سعید رضایی شریف آبادی، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران در گفتگو با خبرنگار «وبلاگ نیوز»، اظهار داشت: جشنواره‌ ملی وبلاگ‌ های کتابداری و اطلاع‌ رسانی با هدف هم اندیشی، شناخت پتانسیل‌ ها و فعالیت‌ های صورت گرفته در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی برگزار می شود.

وی با اشاره به رشد طیف قابل توجهی از وبلاگ های کشور به مباحث تخصصی از جمله حوزه کتابداری و اطلاع‌ رسانی می‌پردازند، تصریح کرد: با توجه به این موضوع، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی کتابداران ایران، جشنواره‌ اختصاصی وبلاگ‌ نویسی در این حوزه را برگزار می کند.

رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، وبلاگ ها را يکي از عمومي ترين ابزارهاي اجتماعي براي تبادل و اشتراک افکار و انديشه در ميان کاربران اينترنتي عنوان و تاکید کرد: استفاده از اين ابزارها سبب شده تا کاربران وب را، تنها براي دسترسي و کسب اطلاعات مورد استفاده قرار ندهند، بلکه آنها را قادر ساخته تا در فرايند تبادل اطلاعات، توليد محتوا و خرد جمعي مشارکت نمايند.

رضائی شریف آبادی، با بیان اینکه در سال هاي اخير وبلاگ هاي فارسي از رشد شتاباني برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: این رشد به شکلی بوده است که در سطح جهان توانسته است رتبه هاي برتر وبلاگ ها را از آن خود سازد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره سراسری وبلاگ‌ های کتابداری و اطلاع‌ رسانی به همت انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی کتابداران ایران (ادکا) برگزار می شود، بیان داشت: این جشنواره در 18 آبان ماه با اعلام برترین وبلاگ های این حوزه به پایان می رسد.

رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، اظهار داشت: انجمن کتابداری و اطلاع‌ رسانی ایران به‌ زودی شرایط شرکت در جشنواره ملی وبلاگ‌ های کتابداری و اطلاع‌ رسانی را اعلام می‌کند.

اطلاعات تکميلي و نحوه ارسال آثار متعاقبا اعلام می شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول