ممکن است فیس‌بوک رفع «فیلتر» شود

معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا، گفت: بر رعایت هر چه بیشتر ضریب امنیتی از سوی کاربران در فیس بوک تاکید داریم و بعید نیست در آینده فیلترینگ فیس بوک برداشته شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از پندار، سرهنگ دوم تورج کاظمی، معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا در گفت‌وگو با روزنامه “روزگار” می‌گوید پلیس تاکنون به صورت مستقل درباره جرم بودن این موضوع سخنی به میان نیاورده است و حتي قانونگذار نیز در این باره تعریف مجرمانه‌ای ندارد.

در جایی دیگر از این مصاحبه که در صفحه ۱۴ روزنامه یکشنبه ۱۲ تیرماه منتشر شده است از قول سرهنگ کاظمی آمده است که:‌ «افرادی که وارد شبکه‌های مجازی شده و عضو آنها هستند، مجرم نیستند مگر عملی که بر اساس قوانین جرایم رایانه‌ای و تعریف مراجع قضایی استناد به عمل مجرمانه باشد در غیر این صورت می‌توان اعلام کرد که استفاده، عضویت یا هر گونه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، مغایر با قوانین جمهوری اسلامی نیست یا قابلیت پیگیری و برخورد از سوی مقامات قضایی را ندارد.

سرهنگ کاظمی، در پایان گفت‌وگو، در باره این که پس چرا فیس بوک فیلتر است این گونه سخن گفته است:‌ «این موضوع بیش از هر چیز برمی‌گردد به نوع سیاستگذاری اعضای کمیسیون مصادیق فیلترینگ در کشور،‌ که در پاره‌ای از اوقات به دلیل حفظ امنیت شهروندان، افزایش تعداد شكایت از این سایت‌ها و بی‌مبالاتی برخی از شهروندان که بدون رعایت اصول ایمنی به انتشار برخی اطلاعات می‌پردازند که نه فقط حکومتی و سیاسی بلکه در پاره‌ای موارد شخصی است که خود شهروندان بعد از انتشار آن دچار آسیب می‌شوند. کمیته مصادیق فیلترینگ اقدام به فیلتر این سایت‌ها می‌کند.»

معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا، ابراز امیدواری می‌کند که: «چه بسا در آینده به دلیل بالا رفتن فرهنگ جامعه در استفاده از این شبکه‌ها شرایط به گونه‌ای مهیا شود که مسئولان نیاز بدانند این سایت‌ها از فیلتر خارج شوند. اگر چه تا امروز نیز برخی از مسئولان در این زمینه عقیده دارند که نیازی به فیلتر کردن نیست و اشکالی ندارد که عموم مردم به فیس بوک دسترسی داشته باشند. بحث فیلترینگ جدا از قوانین جرایم رایانه‌ای است. فیلترینگ یک سیاست مقطعی و جداگانه است که بر اساس شرایط سیاسی اجتماعی کشور درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود نه موازین قانونی کشور. بنابراین بعید نیست که در آینده به دلیل تغییر دیدگاه مسئولان، فیلتر برای برخی از سایت‌ها ملغی شود.»

انتهای پیام/.

  • امید

    مخالفم

  • امیرحسین

    سلام

    باید فیلتر بمونه فیس بوک!

    یه آمار سر انگشتی نشون میده که چقدر روی روابط خانوادگی تاثیر منفی داره.
    و اینکه توهینهای بسیاری به مقدسات اسلامی در فیس بوک موجود هست.

  • VAHID

    آقا امیرحسین تو اگه خودت فرهنگ نداری به بقیه مردم ایران هیچ ربطی نداره تو فیلتر بذار توخونت اگه به همه چی شک داری …آره داداش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول