اقدامات لازم برای مقابله با «اينترنت چمدانی» پيش‌بينی شده است

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درخصوص پروژه آمريكايي “اينترنت چمداني” گفت: از نظر فني اقدامات لازم براي مقابله با اينترنت چمداني پيش‌بيني شده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، رضا تقي‌پور وزير ارتباط و فناوري اطلاعات كه در حاشيه نشست همگرايي خدمات ارتباطي ايران و كره جنوبي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره برنامه‌هاي وزارتخانه متبوعش براي مقابله با پروژه آمريكايي “اينترنت چمداني” گفت: با محتوايي كه در ايران ايجاد خواهد شد، شهروندان نيازي نخواهند داشت از اين مسائل استفاده كنند. برخي اقدامات آمريكا و كشورهاي هم‌پيمانش مصاديق سايبر تروريسم است و خودشان ابراز مي‌كنند براي ايجاد ناهنجاري اجتماعي و دامن زدن به مفاسد اين كار را انجام داده اند.

وي گفت: بايد اظهار تأسف كنيم كه در دنياي متمدن امروز كشورهايي كه ادعاي پيشرفت دارند اظهار مي كنند براي تشديد تهاجم فرهنگي دست به اين اقدامات مي زنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: مهمترين برنامه ما براي توليد محتواي ايراني، شبكه ملي اطلاعات است و با همكاري دستگاه هاي مختلف در كارگروه مديريت اطلاعات، توسعه محتواي ديجيتال در كشور پيش بيني شده است.

گفتنی است “اینترنت چمدانی” طرح جدید آمریکاست که بر اساس آن ، رایانه هایی با قابلیت دسترسی نامحدود به اینترنت بدون فیلتر عرضه می شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول