کارکنان بی.بی.سی برای مطالب وبلاگی باید با مدیران‌شان «مشورت» کنند

بنگاه خبری بی.بی.سی با انتشار دستور العمل تازه‌ای، کارکنان و خبرنگاران خود را ملزم کرده است در صورتی که قصد نوشتن مطلب وبلاگی درباره موضوع بحث برانگیزی را دارند، باید ابتدا با مدیران خود مشورت کنند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» بر اساس این دستور العمل که پیش از این تنها برای وبلاگ‌های کارکنان بی.بی.سی صادر شده بود، کارکنان بی.بی.سی می‌توانند در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی بگویند که برای این رسانه کار می‌کنند، اما نباید نام بی.بی.سی را در اسم کاربری خود بیاورند.

این سازمان دولتی هم‌چنین کارکنان خود را ملزم کرده است که از هرگونه بحث که امکان آن وجود دارد سیاسی قلمداد شود پرهیز کنند.

به گزارش آی.جی نت، بی.بی.سی در ابتدای دستور العمل رسانه‌های اجتماعی خود می‌نویسد:

به عنوان یکی از کارکنان بی.بی.سی و به‌ویژه در مقام فردی که کار خبری می‌کند باید نکاتی را در خاطر داشته باشید. تمام این نکات را می‌توان این‌طور خلاصه کرد: کار احمقانه ای انجام ندهید.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد این اصل توسط خبرنگاران بخش فارسی تلویزیون بی.بی.سی بارها نقض شده است. سایت “نیوزبان” با ذکر موارد ناقض این قانون داخلی رسانه دولتی انگلستان، در این زمینه می‌نویسد:

با مراجعه به شبکه‌های اجتماعی می‌توان به سادگی فهميد که برخی از کارکنان بخش فارسی بی‌.بی‌.سی درباره مسائل سياسی ايران چگونه می‌انديشند، چون آن‌ها عقايد خود را به آشکارا اعلام می‌کنند. اما برخی از اظهارنظرهای سیاسی درباره مسائل ایران که توسط شماری از خبرنگاران، مجریان و کارکنان بی‌.بی‌.سی فارسی در شبکه‌های اجتماعی بیان شده، نشان می‌دهد که “حفاظت از اصل بی‌طرفی بی‌.بی‌.سی” و “ابراز نکردن عقاید سیاسی” به شدت نقض شده است.

پیش از این خبرگزاری “آسوشیتدپرس” به کارکنان خود هشدار داده بود که از بیان نظرات شخصی در شبکه های اجتماعی اینترنتی خودداری کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول