اختتامیه جشنواره «خط بیداری» برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره “خط بیداری” پنج‌شنبه 23تیرماه در سالن آمفی تئاتر مجموعه فرهنگی روح الله برگزار شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» دراین مراسم که از ساعت 18 تا 21 به طول انجامید، وبلاگ‌نویسان منتخب و نیز تنی چند از فعالان عرصه مجازی حضور یافتند.

اولین سخنران این مراسم که با اجرای رضا احسان پور صورت گرفت، حجت الاسلام و المسلمین “محمد صدارت”، مدیر اجرایی جشنواره بود که به تشریح اهداف، روند داوری و چشم انداز “خانه وبلاگ سپید” پرداخت.

صدارت در مورد فعالیت‌های خانه وبلاگ سپید گفت: این مجموعه پیش از برگزاری جشنواره، چند اقدام گروهی دیگر نیز داشته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قرار وبلاگ‌نویسان بر سر مزار سید شهیدان اهل قلم و نیز همکاری با فرهنگسرای ولا در برگزاری و مدیریت سوگواره وبلاگ‌نویسان عاشورایی اشاره کرد.

مدیر اجرایی جشنواره ضمن تقدیر از حضور فعال وبلاگ نویسان در مسابقه گفت: ما معتقدیم که این گونه مراسم باید با کمک و همدلی خود وبلاگ نویسان برگزار شود که در اجرای جشنواره همه شاهد آن بودند.

سخنران بعدی اختتامیه “حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک” بود که به حفظ شور و اشتیاق وبلاگ‌نویسان در عرصه های مختلف، با توسل بر آیات و روایات و بیان سخنان امام راحل(قدس سره) تأکید کرد.

این روحانی فعال فرهنگی نیت عمل را مهم‌ترین شرط موفقیت در عرصه وبلاگ‌نویسی دانست و گفت: توجه کنید که اگر به نیت برنده شدن در مسابقات و یا انگیزه‌های مادی به این زمینه ورود کردید، چندان توفیقی نصیب‌تان نمی‌شود و سعی کنید نیت را برای خدا خالص کنید تا هم‌چون امام راحل(قدس سره) وقتی تمام دنیا هم مخالف شما باشند، شما بر مسیر حق باشید و ترس و اضطرابی به خود راه ندهید تا بتوانید نتایج ارزشمندی از خود به جای بگذارید.

پس از آن، “حجت الاسلام و المسلمین رضا غریب رضا” آخرین سخنران این مراسم بود که ضمن بر شمردن مزایا و معایب شبکه‌های اجتماعی بر ورود و حضور فعال به این عرصه‌ها تاکید کرد و گفت: هرچند که موضوعات و مطالب غیر اخلاقی در این شبکه‌ها رواج دارد، اما ما با کارها، فعالیت ها و ارتباط‌هایی که در این قبیل فضاها با هم‌فکران ایرانی و خارجی خود می‌گیریم می‌توانیم از پتانسیل این فضا به نفع گسترش اسلام استفاده کنیم.

اجرای تواشیح گروه محراب و نمایش طنز و چند نماهنگ تصویری از دیگر برنامه‌های اختتامیه بود که با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.

مراسم اختتامیه با اهدای جوایز به نفرات برتر و نیز سه تن از حضار که به قید قرعه انتخاب شده بودند پایان یافت.

بر این اساس در بخش یادداشت‌های وبلاگی، وبلاگ‌های از چشم من (حامد ملحانی از اهواز) و دست‌نوشته‌های یک دانشجوی کوخ نشین (مهران کریمی از تهران) رتبه نخست؛ وبلاگ‌های کانون وبلاگ‌نویسان فتح (عباس عبداللهی از شیراز)، فرزدق وار (امیر سعادتی از مشهد)، شلمرود (مریم قربان‌زاده از مشهد)، حزب الله (محمد روزبهانی از تهران) و چند لحظه (زهرا باقری از تهران) رتبه دوم؛ و وبلاگ‌های موجی (سیدمحمد موسوی از قم)، سنگر بصیرت (محمدمصطفی شاه‌محمدی از قم)، رمز رحمت (حسن نجفی از زنجان)، دیدگاه‌های شخصی امیرتقی‌زاده (امیر تقی‌زاده از تبریز) و عاشقانه تو (معصومه موسوی از قم) توانستند رتبه سوم را کسب کنند.

هم‌چنین در بخش طرح گرافیکی وبلاگ انفجار (فروغ بوستانچی از کرمان) حائز رتبه دوم شد و در بخش پادکست وبلاگ نارنجک (سیدمحمدمهدی پوریزدان‌پرست از شیراز) توانست رتبه دوم را کسب کند.

علاوه بر این 3وبلاگ خاک (فاطمه نصور از تهران)، تراوشات مجاز ذهنم (سیدتوحید مهدوی از اردبیل) و استون (از سراوان) توانستند در بخش برگزیدگان از دید شرکت کنندگان رتبه‌های اول تا سوم را کسب کنند.

گفتنی است اولین جشنواره خط بیداری توسط گروه وبلاگ خانه سپید به منظور تشویق وبلاگ‌نویسان بر گسترش مفاهیم و موضوع بیداری اسلامی برگزار شد که زمان ثبت نام آن 3خرداد تا 14 خرداد بود که در این مدت قریب به 500 وبلاگ ثبت نام کردند.

ابتکار این جشنواره در انتخاب برترین‌ها از سوی کاربران اینترنت بود که به مدت یک ماه لینک وبلاگ‌ها در سایت برگزاری این جشنواره قرار داشت و هر بازدید کننده می‌توانست به وبلاگ مورد علاقه خود رای بدهد.

انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول