کاروان 80نفره وبلاگ‌نویسان کربلایی 3روز را پشت سر گذاشتند

جلسه معارفه در اولین سفر وبلاگ نویسان به عتبات عالیات به منظور آشنایی هر چه بیشتر شرکت کنندگان در این سفر زیارتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» جلسه معارفه وبلاگ نویسان در اردوی از بلاگ تا کربلا در جوار ملکوتی حضرت علی(ع)، نجف اشرف، در هتل مباهله برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدحامد احسان بخش، مسئول برگزاری اردو ضمن ارائه گزارشی از چگونگی ثبت نام و روند برگزاری اردو گفت: با این که این سفر زیارتی برای اولین بار برگزار می شود و هیچ تبلیغ خاصی برای ثبت نام آن صورت نگرفته، اما استقبال وبلاگ نویسان فعال به حدی بود که ما مجبور به افزودن یک اتوبوس دیگر و تاخیر در برگزاری سفر شدیم.

در ادامه این جلسه شرکت کنندگان پس از معرفی خود و وبلاگشان، به بیان فعالیت ها و دغدغه های فرهنگی و اعتقادی در فضای مجازی پرداختند.

بیان آسیب های فضای مجازی، عدم پایداری تشکل های وبلاگی، ادامه چنین برنامه ها، ارتباط مستمر وبلاگ نویسان با یکدیگر، از جمله دغدغه های برخی از وبلاگ نویسان بود.

در انتهای جلسه وبلاگ نویسان با حمایت از راه اندازی چنین برنامه هایی خواستار برگزاری جلسات متمرکزی با حضور دیگر فعالین عرصه مجازی برگزار کنند.

از جمله وبلاگ نویسان شرکت کننده در این جلسه، مدیران وبلاگ های میوه ممنوعه، نم نمک، آب و آتش، پنج دری، سیب های کال، وادی، ذهن نوشت، چندلحظه، دقیقه ها، شاهد، سامی دخت، هابیل، نخود، یکی حجاب، حکمتی پور، پازل، عکس فوری، فاطمیون، حاج سالار و زیتون بودند.

همچنین علی حکمتی پور مدیر اداری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، مهدی سالم مدیر بخش رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد، سمیرا افتخارنیا مدیرمحتوایی جشنواره عفاف و حجاب، مهدی قزلی نویسنده و سردبیر نشریه آیه و فاطمه سادات موسوی مدیر وبلاگ جنبش وبلاگی غدیر از دیگر شرکت کنندگان در این جلسه بودند.

کاظمین و نجف؛ زیارتگاه‌های اردوی وبلاگ نویسان

در طول سه روز برگزاری اردو، زائرین عتبات عالیات شهرهای کاظمین و نجف اشرف را زیارت کردند.

از اماکن زیارتی که شرکت کنندگان در این اردو به آن جا تشرف یافتند، مسجد سهله، مسجد کوفه، وادی السلام و مزار شریف دو طفل مسلم(ع) بود.

از جمله فعالیت های فرهنگی این اردو اهدای ویژه نامه به شرکت کنندگان، نشریه دیجیتالی قابل نصب و اجرا در موبایل ها، تولید وبلاگ کاغذی شامل نوشته های چند خطی شرکت کنندگان در اردو، روزنامه دیواری و دل نوشت های دیواری بود که در دیوار های هتل نصب شده بود.

مسابقات فرهنگی مختلفی نیز در طول اردو در حال برگزاری است و از جمله آن ها می توان به مسابقه عکاسی در دو بخش با دوربین و با موبایل، به روز کردن وبلاگ زائرین در طول سفر و نیز سفرنامه اشاره کرد که فقط در مورد سفرنامه مقرر شد علاقمندان بعد از اردو آثار خود را ارسال کنند و به بهترین اثر یک سفر زیارتی حج واجب از طرف برگزار کنندگان اردو اهدا شود.

مسابقه صحت قرائت نماز نیز توسط روحانی همراه در یکی از کاروان ها صورت گرفت و به برگزیدگان آن در انتهای سفر به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

لازم به ذکر است این اردو در قالب 3 کاروان 35 نفری و با حضور 80 وبلاگ نویس فعال با نام از “از بلاگ تا کربلا” از تاریخ 27 تیرماه آغاز و تا سوم مردادماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول