بازدید وبلاگ‌نویسان از بخش تولید محتوای حرم حضرت عباس(ع)

در چهارمین روز اردوی بلاگ تا کربلا، 30 تیرماه، وبلاگ نویسان حاضر در اردو از بخش تولید محتوا و تبلیغات حرم حضرت عباس(ع) بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» در این بازدید که با ترجمه همزمان حسین نخلی یکی از اعضای حاضر در اردو صورت گرفت، آقای جسوم، ابتدا به شرح تاریخچه فعالیت‌های مرکز تولید محتوای حرم پرداخت.

جسوم در مورد سابقه این مرکز گفت: سابقه کار به هشت سال قبل بر می گردد و همزمان با دستگیری صدام این مرکز فرهنگی ایجاد شده است.

وی در مورد گذشته این مرکز نیز گفت: در زمان صدام اینجا همچون چند نقطه دیگر اطراف حرم حضرت به عنوان زندان استفاده می شد و کسانی که بلند گریه می کردند یا با صدای بلند صلوات می فرستاند را در این جا زندانی می کردند.

راهنمای زائرین در مورد فعالیت های اینترنتی مرکز نیز گفت: این جا همزمان سه سایت به روز می شود، سایت حضرت عباس، اتاق گفتگو و سایت حرمین عسگریین که به جهت نداشتن امکانات از اینجا مدیریت می شود.

تولید انیمیشن موضوعات مذهبی از دیگر اقدامات این مرکز بود که حاصل آن در حال حاضر تولید انیمیشن با موضوع مباهله نصاری نجرانی است که توسط بدرالدین العلی انجام شده است.

رادیوی زن و خانواده  که از سوی جمعی از بانوان فعال ساکن شهر کربلا بنا نهاده شده است، از دیگر فعالیت های این مرکز است که به جهت زنانه بودن فضا تنها توسط بانوان وبلاگ نویس صورت گرفت و این افراد از نزدیک با عوامل محتوایی و اجرایی رادیو زن و خانواده آشنا شدند.

گفتنی است که این مرکز دوسال و نیم است که افتتاح شده و پانزده نفر در آن فعالیت می کنند و به جهت محدودیت امکانات در حال حاضر صبح ها برنامه به صورت زنده و شب ها ضبط شده اجرا می شود و در ایام خاص به صورت شبانه روزی برنامه دارند و در سایت الکفیل به صورت زنده قابل استفاده است.

در حال حاضر در این رادیو موضوعات اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد و روزهای جمعه شبکه مخصوص کودکان است.

از دیگر فعالیت های این مرکز می توان به کتابخانه که شامل کتب خطی، مرکز رفع شبهه و تالیفات است اشاره کرد که کتابخانه به صورت عمومی است و در روزهای زوج ساعت 2 به بعد برای بانوان امکان استفاده وجود دارد و تمام منابع مربوط به چندسال اخیر حاصل خرید از نمایشگاه های ایران، مصر، سوریه، لبنان و شهرهای عراق است.

بازدید از بخش نسخ خطی از دیگر برنامه های این روز بود که در این بخش بازدید کنندگان از نزدیک با عوامل این کار آشنا شدند.

گفتنی است نظارت در این بخش بر عهده علمای اعلم کربلا، ایت الله سیستانی، فیاض، خشیر نجفی و سید محمد سعید حکیم است.

در انتها جسوم به بیان تاریخچه خود مرقد حضرت عباس(ع) پرداخت و گفت که این بنا تا به حال هفت بار از اول ساخته شده است و بنای فعلی قدمت 656 ساله دارد و کارهای زیربنایی حرم بعد از سقوط صدام معادل 400 سال تا قبل از سقوط صدام بود.

پایان بخش برنامه بازدید صرف ناهار در مهمان خانه حضرت عباس(ع) بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول