پیش‌بینی طراحی‌های جدید در حوزه شبکه‌های اجتماعی از سوی «استکبار»

وزير اطلاعات با بيان اينكه غائله “فتنه88” فقط با كار امنيتي و اطلاعاتي ختم نمي‌شود بلكه كارهاي فرهنگي نيز بايد در اين زمينه انجام شود، اعلام كرد كه استكبار براي سال جاري طراحي‌هاي جديدي را در حوزه شبكه‌هاي اجتماعي انجام داده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات كه امروز (پنج‌شنبه) در بيست و هشتمين اجلاس رؤساي آموزش و پرورش مناطق كشور سخنراني مي‌كرد، با اشاره به هویت “جنگ نرم”، اظهار داشت: در جنگ نرم از پيشرفت‌ و تكنيك‌هاي روز استفاده مي‌شود. فضاي مجازي و اينترنت مهم‌ترين فضا براي جنگ نرم است.

حیدر مصلحی در ادامه به فعالیت‌های وزارت متبوعش در این زمینه اشاره کرد و افزود: با تلاش‌ها و اقدامات خوبي كه در وزارت اطلاعات در فضاي مجازي و سايبري انجام شده، به لطف خدا اشراف بسيار خوبي در بُعد فني كار براي مقابله با استكبار به وجود آمده است. تا جايي كه اوباما رئيس جمهور آمريكا تاكنون 3بار در اظهاراتش اذعان كرد كه ما در فضاي سايبر و شبكه مجازي در مقابله با ايران شكست خورده‌ايم.

وي نمونه اشراف اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران در فضاي سايبري و مجازي را “كيف اينترنتي” دانست و گفت: به لطف خدا سربازان گمنام امام زمان بر اين حركت اشراف داشتند و به راه مقابله آن را هم به خوبي دست يافتند.

وزير اطلاعات هم‌چنين مقوله محتوايي را يكي از مسائل مهم فضاي سايبري و فضاي مجازي دانست و گفت: مهم‌ترين آسيب‌ها در حوزه دانش آموزي است و دشمنان اهدافي مانند شكاف تعامل دانش آموزان و معلم و آسيب‌پذيري از شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي سايبري را دنبال مي‌كنند.

وي گفت: ايجاد شبكه‌هاي اجتماعي توسط مزدوران داخلي كه بخشي از دانش آموزان دبيرستاني ما را مورد هدف قرار داده از جمله اقدامات دشمنان در جنگ نرم است و ما مشاهده مي‌كرديم كه دقيقاً شبكه‌هاي اجتماعي از عدم آشنايي دانش آموزان با سوابق افراد نهايت سوء استفاده را مي‌كردند.

حجت الاسلام مصلحی در این زمینه به نمونه‌ای اشاره کرد و افزود: در يكي از محلات تهران در فتنه88 و در موضوع شبكه‌هاي اجتماعي، خانمي كه تحت تأثير CIA قرار گرفته بود با شبكه‌هاي اجتماعي اهداف استكبار را مورد بهره برداري قرار مي‌داد و در اين زمينه مي‌طلبد كه اقدامات مناسبي انجام شود.

به گفته وزير اطلاعات كشورمان، استكبار براي سال جاري طراحي‌هاي جديدي را در حوزه شبكه‌هاي اجتماعي انجام داده و افرادي را به داخل كشور فرستاده كه البته بر آنها اشراف وجود دارد. اگر چه ممكن است در جاهايي از دسترس ما خارج شده باشند و حتي از كشورهاي همسايه نيز براي اين منظور استفاده كنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول