وقتی «فیس‌بوک» دو سایت خبری را به‌جان هم می‌اندازد!

قرار تعدادی از جوانان تهرانی از طریق شبکه اجتماعی “فیس بوک” برای آب بازی در بوستان آب و آتش تهران در جمعه گذشته، باعث شد 2سایت خبری رجانیوز و فردا علیه یکدیگر شمشیر را از رو ببندند!

به گزارش «وبلاگ نیوز» پس از بازنشر عکس‌های آب بازی تعدادی از جوانان تهرانی در سایت خبری رجا و انتقاد این سایت به مدیریت فرهنگی شهر تهران، سایت فردا که گفته می‌شود به محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نزدیک است، با انتشار گزارشی مدعی شد رجانیوز در پشت پرده با ضد انقلاب همکاری می‌کند.

نویسنده این گزارش بر این باور است، از آن‌جایی که فردی به نام “وحید آنلاین” همزمان با رجانیوز به تخریب شهردار تهران پرداخته است، در پشت پرده، رجانیوز با ضد انقلاب همکاری می‌کند.

پس از آن سایت فردا در گزارشی دیگر، عکس‌های قراری با نام “خز بازی” در پارک پردیسان تهران را منتشر می‌کند و متذکر می‌شود که این تصاویر از دید پایگاه خبری رجانیوز دور مانده است.

پس از آن نوبت رجانیوز است که پاسخ بدهد! این سایت خبری هم با انتشار گزارشی، مدعی می‌شود که سایت خبری فردا با انتشار عکس‌های قرار “خز بازی” در پارک پردیسان، اعتراف کرده است که شهرداری تهران در مدیریت فرهنگی پایتخت ناتوان بوده است.

اما سایت فردا هم ساکت نماند و انتشار این گزارش در رجا را ادامه “دروغ‌های دنباله‌دار” این سایت خبری دانست و مدعی شد هنوز برخی از رابطه‌های پنهانی دولت و برخی اعضای “جریان انحرافی” با رجانیوز وجود دارد.

حالا نوبت رجانیوز است! البته تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز رجا پاسخی به ادعای فردا نداده است.

قرارهای فیس بوکی و دیدگاه ما

به نظر می‌رسد باید به‌جای پیدا کردن مقصر و سیاسی کردن این موضوع، به خود موضوع و جنبه فرهنگی آن پرداخته شود.

قرارهای “فیس بوکی” که در شبکه اجتماعی فیس بوک تعیین می‌شود، موضوعی نیست که محدود به شهر تهران باشد.

در هفته گذشته تعدادی از جوانان شهر مشهد هم با تنظیم یک قرار “هندوانه خوری” برنامه مشابهی را در این شهر داشتند.

آن چیز که در این‌جا اهمیت پیدا می‌کند، تصمیمات مسئولین فرهنگی کشور درباره این موضوع است. با توجه به افزایش روز افزون این نوع قرارها در فیس بوک، برخورد مسئولین و به‌خصوص اصحاب رسانه درباره این موضوع بسیار مهم و قابل توجه است.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی، روی عکس کلیک کنید.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی، روی عکس کلیک کنید.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی، روی عکس کلیک کنید.

امید است به‌جای راه‌های دم دستی چون قرار دادن مأمورین انتظامی در محل‌های قرار یا تعطیل کردن این دست برنامه‌ها، به راهکارهای بهتری در این زمینه اندیشیده شود.

انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول