بی‌اخلاقي در وبلاگ‌ها از ناآگاهی نشات می‌گيرد

يك كارشناس فن‌آوري اطلاعات گفت: براي تعيين كد اخلاقي بايد همه پيشنهادها از جمله نظرات وبلاگ‌نويسان را در نظر گرفته و تمام جوانب سنجيده شود. همچنين اين كد اخلاقي بايد به صورت كارشناسي شده تعيين شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، رضا نجفي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: موضوع بداخلاقي در وبلاگ‌نويسي در دو بخش قابل بررسي است. يكي افرادي كه به صورت موردي با يك شخص يا سيستم خرده حساب شخصي دارند و قصدشان تخريب آن‌ها است كه البته تعدادشان زياد نيست.

وي ادامه داد: ‌بخش ديگر مربوط به بحث‌هاي اجتماعي و سياسي است كه افراد مشكل و نارضايتي سياسي خود را در وبلاگ‌ها بروز مي‌دهند و دليل آن اين است كه كاربران روش نشان دادن اعتراض خود را نمي‌دانند و آن را به شكل رعايت نكردن اخلاق در وبلاگ‌نويسي بروز مي‌دهند.

اين كارشناس فن‌آوري اطلاعات با بيان اينكه بيشتر بداخلاقي‌ها در وبلاگ نويسي‌ عمدي نيست، عنوان كرد: افرادي كه تعمدي اخلاق را رعايت نمي‌كنند تعدادشان كم است. رعايت نكردن اخلاق در وبلاگ‌نويسي بيشتر از عدم آگاهي نشات مي‌گيرد. البته به هر شكلي كه باشد درست نيست. اگر با يك فرد يا سيستم مشكل داريم نبايد آن را به صورت بي‌اخلاقي در وبلاگ‌نويسي بروز دهيم.

نجفي در پايان درباره ضرورت داشتن كد اخلاقي براي وبلاگ نويسان اظهار كرد: ‌دادن كد اخلاقي اگر به مرور زمان و همراه با فرهنگ‌سازي و آموزش باشد، موفق است. پيش از اين روش‌هاي مختلف مانند فيلترينگ انجام شده ولي جواب نداده است. بايد ريشه‌يابي كنيم كه دليل رعايت نكردن اخلاق در وبلاگ‌نويسي چيست و مسيري را براي افراد تعيين كنيم تا اعتراض خود را بروز دهند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول