پلیس نیویورک کاربران شبکه‌های اجتماعی را تحت نظر می‌گیرد

پايگاه خبري آمريكايي “اينفو وارز” در گزارشي به قلم “مديسون روپِرت” اعلام كرد دولت آمريكا اقدام به تشكيل واحد ويژه‌اي به منظور كنترل و نظارت مخفيانه بر ارتباطات حاکم بر رسانه‌های اجتماعی نموده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، اداره پليس نيويورک تصميم گرفته است كه به منظور رديابي مظنونين، واحد جديد با اهداف روشني را براي تحت نظر گرفتن “توييتر”، “فيس‌بوک”، “ماي اِسپِيس” و ساير شبكه‌هاي اجتماعي تشكيل دهد.

اين واحد بخشي از اداره امور اجتماعي آمريكا خواهد شد و در سطح اينترنت باقي نخواهد ماند و تا برنامه‌هاي از راه دور جامعه پيش خواهد رفت.

بر اساس گزارش روزنامه “دِيلي نيوز” نيويورک، “كِوين اُ كانِر” مديريت اين واحد را بر عهده خواهد گرفت و با تفحص در شبكه‌هاي رسانه‌اي اجتماعي در تلاش براي يافتن گفت گو هاي مربوط به جنايات خواهد بود.

اين جنايات ممكن است از جلسات داخل خانه‌اي ظاهرا بي اهميت تا بحث‌ها و مراودات باندها و ساير اقدامات هرج و مرج آفرين باشد.

این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود گفته است که اداره پليس نيويورک چندين بار از تريبون‌هاي رسانه اجتماعي در تحقيقات جنايي خود استفاده كرده است و اين رسانه در بسياري از دستگيري‌ها و محاكمه‌هاي مجرمين به كمك پليس آمده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول