نشست مهرماه «فعالان وب» باشگاه وب ایران برگزار شد

آخرین نشست فعالان وب به دعوت باشگاه وب ایران در تهران برگزار شد. این نشست با موضوع بررسی علل موفقیت و شکست وب سایت های فارسی برگزار شد. در مراسم امروز آقایان امیر مهرانی، جواد افتاده و محسن ملایری به سخنرانی پرداختند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از وبنا، امیر مهرانی در این مراسم گفت: یکی از مهمترین عوامل شکست کسب و کارهایی که توسط متخصصان IT شکل می‌گیرد، تکیه بر توانایی‌های فنی است در حالی‌که ویژگی‌ها و توانایی‌های فنی ضامن موفقیت در کسب و کار نخواهد بود. برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی در هر جای دنیا باید به مدل‌ کسب و کار آگاه بود. مدل‌ کسب و کار کمک می‌کند تا مشتریان، نحوه ارائه خدمات، مزایای رقابتی، مدل‌های کسب درآمد و مواردی از این دست مشخص شود.

وی در ادامه افزود: شناخت چنین مواردی به کارآفرین‌ها کمک می‌کند تا مسیر حرکت خودشان (استراتژی) را مشخص کنند و بازار مشخصی را هدف قرار دهند. از طرفی عدم شناخت عوامل عملیاتی مورد نیاز برای مدیریت یک کسب و کار چه اینترنتی و چه سنتی باعث شکست کسب و کارها خواهد شد. به‌عنوان مثال در کسب و کارهای اینترنتی، نیروی متخصص جزو سرمایه‌های اصلی یک مجموعه حساب می‌شود و طبیعی است که مدیریت منابع انسانی در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی نقش پررنگی خواهد داشت.

امیر مهرانی اضافه کرد: در حالت کلی می‌توان گفت که تکیه صرف بر تکنولوژی و نوآوری در تکنولوژی نمی‌تواند ضامن موفقیت کسب و کار باشد. موفقیت کسب و کار اینترنتی تابع عواملی چون مدل کسب و کار، ایجاد زیرساخت‌های عملیاتی، مدیریت منابع انسانی و شناخت قوانین بازی در فضای اینترنتی است.”

در ادامه مراسم نیز جواد افتاده، کارشناس ارشد علوم ارتباطات در این نشست سخنرانی با عنوان «نقش رسانه های اجتماعی در موفقیت وب سایت ها» ارایه کرد و اظهار داشت: وب سایت های امروزی برای موفقیت، حضور موثر و استفاده از امکانات رسانه های اجتماعی باید استراتژی مدون طراحی کنند تا بتوانند از طریق این اجتماع های آنلاین محتوا را پایش و اندازه گیری کنند و برطبق آنها تصمیم سازی کنند زیرا این رسانه ها قدرت دریافت بازخورد لحظه ای، شناسایی و تعامل با همکاران، سنجش و تعامل با افکار عمومی، اجتماع سازی، افزایش رنک و بازدیدکنندگان جدید را دارا هستند.

در پایان محسن ملایری عوامل موفقیت و شکست وب سایت های فارسی را از نگاه منابع انسانی مورد بررسی قرار داد.

ملایری در این نشست درباره نقش نیروی انسانی و تیم در شکست وب سایت ها سخنرانی کرد. وی به تکروی ها و مدیریت های فردی را بعنوان یکی عوامل شکست وب سایت ها اشاره کرد و گفت اکثر تجارت های موفق در دنیا توسط حداقل دو نفر شکل گرفته است و این موضوع نقش مهمی در حفظ انگیزه فرد آغاز کننده وب سایت دارد. از دیگر عوامل شکست در وب سایت ها٬ اختلاف های شراکتی است که بواسطه عدم تفاهم بر سر موضوعات در ابتدای راه پیش می آید. سوالاتی همچون درصد شراکت٬ نحوه تامین نقدینگی٬ فرایندهای تصمیم گیری٬ نحوه تعامل با موازی کاری (شراکت در فعالیت های مشابه در شرکت های دیگر) و مسائلی از این قبیل باید از قبل بصورت تفاهم نامه بین شرکا تعیین تکلیف گردد.از دیگر عوامل شکست در وب سایت ها٬ پذیرش افراد ضعیف در تیم٬ استخدام و یا اخراج های اشتباه٬ عدم ایجاد تیم متعادل٬ عدم توجه به دوستیابی و عدم بهره گیری از مشاوران برجسته است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به پایگاه باشگاه وب ایران مراجعه کنید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول