یک «قلعه شادی»؛ نماد بخش جنگ نرم نمایشگاه پنجم!

جنگ نرم در پنجمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال مهجور واقع شده است و به نظر می رسد که برنامه ای برای واگذار کردن غرفه ها وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» یکی از ویژگی های عجیب این نمایشگاه نسبت به دوره های قبل، خالی بودن بعضی غرفه ها در بخش جنگ نرم است. چینش عجیب غرفه ها به نظر می رسد که کل مجموعه را تحت تاثیر قرار داده است و غرفه دارها از این چینش راضی نیستند.

عجیب ترین چینش در بخش جنگ نرم است. ظاهرا جنگ نرم در عرصه فعلی به قلعه شادی مبدل شده است. در نمایشگاه از هر کس سراغ بخش جنگ نرم را بگیرید با حالت خاصی می گوید همان قلعه شادی را می بینی ورودی بخش جنگ نرم است!

این بخش در قسمت انتهایی نمایشگاه و بعد از بخش هنر در دیجیتال قرار گرفته است و اکثر غرفه ها هم خالی است. با تعدادی از غرفه دارهای جنگ نرم صحبت می کنم و می گویند که تا شب قبل از افتتاح، اصلا خبری از غرفه دار شدنشان نداشتند، هرچند که خودشان خیلی پیگیری کرده بودند.

عجیب ترین و شاید تاسف بار ترین بخش این ایرادها، قرار گرفتن فروش تابلو و لیوان در ابتدای بخش است و در ورودی را به خود اختصاص داده است و اگر کسی واقعا از سایت های ارزشی این بخش خبر نداشته باشد نمی تواند حدس بزند بعد از قلعه شادی و فروش لیوان و پوستر، دنیایی از غرفه های جنگ نرم قرار گرفته است.

کنار غرفه های جنگ نرم، بعضی از غرفه ها هستند که هیچ ربط منطقی با جنگ نرم ندارند. یکی از غرفه دارها که علاقه ای به ذکر نامش ندارد، می گوید: شاید اینجا به بخش خصوصی واگذر شده است و برای اینکه بتوانند هزینه را در بیاورند این غرفه ها را قرار داده اند!

در کنار این غرفه های تجاری می توان به وجود بعضی از غرفه‌ها اشاره کرد که شاید جایشان نباید این‌جا می‌بود. به طور مثال سرویس بلاگ مهدی بلاگ که از نظر مفاهیمش ربط ظاهری ای به جنگ نرم ندارد اینجاست و شبکه اجتماعی-خبری “افسران” با موضوعیت جنگ نرم در بخش وبلاگ‌ها و سایت‌ها.

هنوز غرفه هایی هست که خالی است، شاید یک پلاکارد یا یک بنر، نماد یک غرفه باشد. اما به نظر می رسد که این بخش مورد بی مهری بیش از پیش قرار گرفته است و کسی توجهی به جنگ نرم و مفاهیم آن ندارد.

از طرف دیگر سئوالی که برای هر بازدید کننده پیش می آید این است که آیا صرفا غرفه های قرار گرفته در این بخش پیرامون جنگ نرم کار می کنند و “جنگ نرمی” هستند و غرفه های خارج از این بخش ارتباطی با جنگ نرم ندارند؟!

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول