شبکه‌های اجتماعی ناامن‌ترین محیط برای اشتراک‌گذاری اطلاعات هستند

کارگاه آشنایی با شبکه‌های اجتماعی با هدف آشنا کردن شرکت‌کنندگان نسبت به شبکه های اجتماعی در سالن پلیس فتا از ساعت 15 الی 16 سه شنبه 19مهر ماه در پنجمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» در این مراسم دکتر تهرانی مدرس دانشگاه به بررسی وضعیت، چگونگی شکل گیری شبکه اجتماعی facebook و میزان امنیت اطلاعات موجود در این شبکه پرداخت.

تهرانی با اشاره به این که امروزه بزرگترین کشور اینترنتی دنیا، فیس بوک با بیش از 750 میلیون کاربر است، درباره وضعیت امنیت  اطلاعات در آن چنین گفت: هنگام عصویت در این شبکه صفحه ای به نام صفحه شخصی وجود دارد که به زبان اصلی نگارش شده است و کاربران باید تمام قوانین این صفحه را بپذیرند تا بتوانند از این صفحه استفاده کنند.

وی با اشاره به قانون ارسال مشخصات حقیقی کاربر به کشور آمریکا و پردازش آن در این کشور چنین توضیح داد که در کنار چنین قانونی تولید کننده این صفحه ثروتمندترین فرد در امریکا است. از سویی صفحات فیس بوک به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. با کنار هم قرار دادن این نکات به این نتیجه می رسیم که صاحبان این صفحه اطلاعات کاربران را در قبال دریافت هزینه به دیگران به فروش می رساند. در نتیجه با وجود چنین وضعیتی نا امن ترین محیط برای دادن اطلاعات به شمار می آيد.

تهرانی در نهایت به حاضرین توصیه کرد که در هنگام استفاده از این شبکه اجتماعی باید دقت لازم را به خرج داد و در عین استفاده درست از این صفحه آن را به محلی برای کسب درآمد صاحبان آن تبدیل نکرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول