نمایشگاه؛ محل جمع آوری غنیمت جنگی!

ششمین روز نمایشگاه برای ما تعجب آور بود، کم کم که تعداد بازدیدکنندگان بالاتر می‌رود حالت دوگانگی را بیشتر می‌توان در رفتار غرفه دارها متوجه شد. غرفه‌دارها از دیدن بازدیدکنندگان زیاد، خوشحال می‌شوند و در عین حال نگرانی ای در چهره‌هایشان وجود دارد. غرفه ‌دارهایی که در جواب برخی از بازدیدکنندگان می‌مانند که چه بگویند!

 به گزارش خبرنگار «وبلاگ‌نیوز» یکی از غرفه‌دارها که پارسال نیز در نمایشگاه غرفه دار بود در این رابطه می‌گوید: این عادت هر ساله نمایشگاه است و هر سال به نظر می‌رسد گسترده تر شده و شاید در آینده‌ای نه چندان دور به یک معضل تبدیل شود. دیروز یکی از بازدیدکنندگان که سن زیادی داشت آمده بود و یک سری کامل شاید نزدیک به ده خودکار تبلیغی را به همراه همه کارت‌های روی میز برداشت و در کیسه ریخت و به لیوانی که در دست من بود نگاه کرد و گفت همین را هم بده ببرم! از من اصرار که این تبلیغی نیست از او انکار که باید بدهی!‌ تا نگرفت هم از غرفه نرفت.

یکی دیگر از غرفه ‌دارها که تجربه خاصی در غرفه داری ندارد با حالت تعجب از رفتار برخی از بازدیدکنندگان می‌گوید: من تا به حال اینطور ندیده بودم. به دکور ما رحم نمی‌کنند، بعضی از این بازدیدکننده‌ها که می‌آیند متوجه نیستند که این‌ها جزو دکور است و حتی اصرار دارند که رومیزی ما را هم ببرند!

دیگر غرفه داری می‌گوید: یکی آمده بود و می‌گفت باید یک شیء تبلیغی به من بدهید، نه از این‌کارت‌ها و پوسترهایی که به بقیه می‌دهید من چند نوه دارم که می‌خواهم برای آنها سوغاتی ببرم، از زیر میزی‌هایتان برایشان بدهید که ببرم.

 در حال مصاحبه گرفتن از یکی از مدیران غرفه ها هستم که یکی از بازدیدکنندگان می‌آید و می‌گوید:‌ به جز این کارت و بروشور چه دارید که ببرم؟

غرفه داری که تجربه زیادی در این زمینه دارد می‌گوید: دلیل حضور بچه‌ مدرسه ای ها در نمایشگاه رسانه های دیجیتال را نمی فهمم، گردش گروهی همراه با سرو صدا و بدون هیچ محتوایی! اینها که اصلا درک نمیکنند اینترنت چیست و سایت کدام است چرا باید به این نمایشگاه بیاییند و در آخر انبوهی از کارت و بروشور که به دردشان هم نمی‌خورد ببرند؟

یکی از بازدیدکنندگان در پاسخ به سوالم در مورد نحوه برخورد بازدیدکنندگان از نمایشگاه می‌گوید: نمایشگاه برای ما محل جذاب و جالبی نیست و فقط می‌توانیم از آن خودکار و پوستر به یادگار ببریم و شاید این رفتار برخی از بازدیدکنندگان ناشی از کالاهای تبلیغی بیش از حد برخی غرفه هاست که توقع دادن هدیه را در آن‌ها ایجاد کرده است و به نظر می‌رسد که هنوز فرهنگ بازدید از نمایشگاه برای عده ای جا نیفتاده است و نمایشگاه را فقط فرصتی برای جمع کردن غنیمت‌های جنگی می‌دانند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول