می‌خواهیم کارهای ریشه‌ای انجام بدهیم

غرفه پر است از پوسترهایی که به ابعاد جنگ نرم می پردازد و در غالب پوسترها برای توضیح نوشته اند، بدون شرح. مدیر سایت گروه سایبری سجیل، “مهدی مهدوی” است که بعد از چند روزپیگیری بالاخره توانسته ایم زمان خالی اش را بیابیم و به گفتگو با او بنشینیم. تنها چند دقیقه وقت دارد که با ما صحبت کند و در این مدت مدام هم پاسخ مراجعه کنندگان را و هم پاسخ سوالات من را می دهد.

وبلاگ نیوز: با چه هدفی کار را شروع کردید؟

با درك ضرورت ها و چالش های پیش رو و با امر مقام معظم رهبری مبنی بر ورود قشر جوان مذهبی به سنگرهای دفاع جنگ نرم بعد از چهارده ماه كار تحقیقاتی فشرده و با شناسایی فرصت ها، تهدید ها و مبانی اسلامی جنگ نرم با انتخاب سرفصل جنگ نرم در محیط سایبر، جهادی با طرح نویسی دوره سجیل آغاز شد.

وبلاگ نیوز: اولین خروجی کار چه زمانی بود؟

بعد از جمع آوری نتیجه تحقیقات گروه های تحقیقاتی و پایان طرح نویسی، در تاریخ 29 تیر ماه امسال با همکاری معاونت اجتماعی شهرداری تهران، وزارت ارشاد و بسیج در مرکز آموزش های اجتماعی شهید حیدری شهرداری منطقه 9 تهران برگزار شد.

وبلاگ نیوز: چه رده بندی ای برای کار در نظر گرفته اید؟

سه مرحله است. مرحله اول، جذب نیرو که افراد 12 تا 22 سال را از میان نیرهای برگزیده مساجد سطح استان تهران، رده های نیروی مقاومت، بسیج، حافظان قرآن و طلاب فاضل حوزه علمیه گزینش و جذب و سازماندهی کردیم.

مرحله دوم، آموزش است که دو سرفصل مبانی اسلامی و مبانی رایانه را دارا است. در سرفصل مبانی اسلامی با توجه به اینكه افسران جذب شده از قشر مذهبی جامعه بودند ضرورت طرح مباحث دینی در سطوح بالاتر به عنوان یك نیاز مطرح گشت و بدین جهت سرفصل هایی همچون مننطق ،  عقائد اسلامی ، فقه كاربردی ، امام شناسی و … در مباحث گنجانده شد. در بحث مبانی رایانه خلاصه از مبانی رایانه كار درجه 1 و 2 جهت استفاده افرادی كه آشنایی كمتری با رایانه داشتند گنجانده شد، سپس مبانی وبلاگ نویسی و  اینترنت به صورت فشرده به صورتی كه توانایی حضور در سنگر وبلاگ نویسی را پیدا كنند ارائه گشت.

یكی از نكات مهم حضور در فضای سایبر بحث امنیت است كه متاسفانه بسیاری از قشر حزب الله سایبر آن رعایت نمی نمایند و بعضا ضربات سنگینی را بر پیكر جبهه اسلام در سایبر وارد می نمایند. لكن با توجه به آسیب شناسی صورت گرفته سرفصل آموزشی با عنوان حفاظت اطلاعات در محیط سایبر در مباحث آموزشی گنجانده شد كه ضرورت حفظ هویت راهكارها و قوائد حفاظتی حضور در سایبر تفهیم گردید.

از آن جایی كه آماده باش نیرو ها در شرایط حاضر جز با روحیه جهادی امكان پذیر نیست گروه طراح با طراحی سازكار ویزه ای با تزریق روحیه جهادی به نیروها به این مهم پرداختند كه در واقع یكی از اصلی ترین و بارزترین صفات افسران جوان جنگ نرم قرارگاه عملیات سجیل داشتن روحیه جهادی است.

پس از تعلیم آموزش های مذكور افراد آمادگی راه اندازی و مدیریت وبلاگ و در حقیقت ایجاد سنگر اسلام در خاك دشمن ( فضای سایبر ) را دارد.

مرحله سوم بعد از دوره عملی است که همچنان ارتباط با مرکز وجود دارد و هر کس به صورت گروه گروه در مساجد و دسته های خود به فعالیت می پردازند و با ما در ارتباط هستند و از این بین اگر دوره مدیریت وبلاگ را به خوبی پشت سر بگذارند دوره ی آموزش های مدیریت سایت و نیز طراحی و برنامه نویسی داده می شود و این افراد یا جذب مرکز می شوند و یا در گروه های خود به فعالیت می پردازند.

وبلاگ نیوز: چرا مخاطبان خود را بیشتر از مساجد انتخاب کرده اید؟

شاید دلیل اصلی آن ارتباط چهره به چهره مسجدی ها با هم است که بعد از پایان دوره همچنان با هم مرتبط هستند و می توانند به فعالیت های خوبی در این زمینه بپردازند.

وبلاگ نیوز: این طرح و پوسترها که در غرفه وجود دارد چیست؟

این ها نمونه کارهای تعدادی از اعضاست که از ابتدای تشکیل گروه با ما همراه بودند و همچنان همکاری خود را ادامه می دهند. از دیگر کارهای گروه سجیل تولید نرم افزار افق است که اولین نرم افزار تخصصی در زمینه ی بصیرت است.

وبلاگ نیوز: هدف شما برای شرکت در نمایشگاه چه بود؟

بیشتر قصد داشتیم این طرح را برای افراد و موسسات مرتبط معرفی کنیم تا زمینه های همکاری ایجاد شده و بتوانیم طرح های مشابه را برگزار کنیم زیرا اعتقاد داریم که کار مقطعی فایده ندارد و تصمیم داریم که کارهای ریشه ای و عمیق انجام دهیم تا انشالله در دراز مدت اثر خود را نشان بدهد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول