وبلاگ‌نویسان از طرح‌های آینده «خانه» استقبال کرده‌اند

فرشاد براتی، مدیر غرفه خانه فعالان مجازی، گفت: هرچندکه خانه فعالان مجازی هنوز کارهای خود را آغاز نکرده است اما در طول این مدت در نمایشگاه فرم‌های عضویت زیادی پر شده است و بسیاری از وبلاگ نویسان از طرح‌های پیش روی خانه فعالان استقبال کرده اند.

فرشاد براتی در گفت‌وگو با خبرنگار «وبلاگ نیوز» در مورد ضرورت ایجاد چنین گروهی نیز گفت: امروزه رسانه های مجازی، به‌عنوان ابزاری قدرتمند، کم‌هزینه، پرسرعت و فرا ملی توانسته است مورد توجه افکار و سلایق اقشار مختلف به‌ویژه نوجوانان و جوانان قرار گیرد. لذا در این عرصه فرهنگی لزوم حضور هر چه بیشتر نیروهای ارزشی جهت نشر و ترویج معارف اسلام عزیز و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی بیش از پیش احساس می‌شود و بار تکلیف و مسئولیت این جهاد فرهنگی به دوش کسانی است که در این صحنه می‌توانند با فعالیت خود و نوشته‌های هنرمندانه در قالب داستان، طنز، شعر، خبر، تاریخ، ادبیات و بیان معارف دینی و انقلابی گام بردارند.

مدیر غرفه خانه فعالان مجازی در مورد مأموریت این گروه در عرصه مجازی نیز گفت: خانه تصمیم دارد با نگاهی حمایتی و البته موشکافانه و دقیق در برنامه‌های خود این ماموریت‌ها را پی‌گیری کند: ترغیب جوانان و نوجوانان به آشنایی و تولید محتوای تحت وب و حمایت از حرکت‌های خودجوش و کم هزینه، ارتقاء جهت‌دهی اررزیابی و تشویق مبتکران و تولیدکنندگان محتوای تحت وب، هماهنگ با آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی، شبکه‌سازی اجتماعی و ایجاد پایگاه‌های زنجیره‌ای فعالان مجازی در فضای حقیقی، ایجاد محیطی برای تبادل اطلاعات و پیشرفت سطح فنی و محتوایی فعالان مجازی، شناسایی توانمندی‌ها و ساماندهی آن‌ها، جلب حمایت و مشارکت بخش خصوصی و دولتی جهت توسعه دامنه‌ی و سطح فنی و محتوایی فعالیت های فضای مجازی.

براتی در رابطه با روش‌های مورد نظر خانه‌فعالان مجازی در عرصه حقیقی نیز گفت: برای این‌که بتوان در جمع کاربران دنیای وب و در فضای وب با تمام پیچیدگی‌های آن جایی باز کرد و موثر بود روش‌های اجرایی خود را بر اساس تنوع خواست و پیچیدگی نیاز مخاطب خود طرح ریزی کرده است و سعی بر این دارد با روش‌های متفاوت درصد بازده کار خود را بالاتر ببرد. البته در بسیاری موارد این روش‌ها با یک دیگر هم‌پوشانی دارند و یا پازل‌وار مکمل هم هستند.

مدیرغرفه خانه فعالان مجازی در مورد برنامه‌های پیش روی خانه گفت: از جمله این موارد کارگاه‌های آموزشی،‌ نمایشگاه و همایش، پاتوق‌های اینترنتی، ایجاد استادیو برای ضبط برنامه‌های اینترنتی و ساخت پادکست برای رادیو و ویدیوکست، حمایت های مادی و معنوی از طرح‌های اینترنتی و مجازی، اجرای طرح‌ها و یا عقد قرارداد برای اجرای طرح‌ها با فعالان مجازی و ایجاد سایت خانه فعالان مجازی.

وی همچنین هدف سایت خانه فعالان مجازی را برقراری ارتباط موثر بین فعالان مجازی و هم‌گرایی محتوایی فعالیت ها دانسته و افزود: ترغیب و تشویق افراد مستعد برای راه‌اندازی سایت و وبلاگ جهت ارائه‌ی تحلیل و اطلاعات از فضای پیرامونی خود و در دسترس بودن آسان مطالب وبلاگ‌های خوب برای مخاطبان علاقه‌مند، از برنامه های خانه فعالان خواهد بود.

براتی استقبال بازدیدکنندگان از غرفه را خوب ارزیابی کرده و افزود: هرچندکه خانه فعالان مجازی هنوز کارهای خود را آغاز نکرده است اما در طول این مدت در نمایشگاه فرم‌های عضویت زیادی پر شده است و بسیاری از وبلاگ نویسان از طرح‌های پیش روی خانه فعالان استقبال کرده اند.

در انتها مدیرغرفه خانه فعالان مجازی را مرکزی از سوی شهرداری اعلام کرده و گفت: طبیعی‌ست که خانه فعالان مجازی هم براساس ماموریت‌های تعریف شده‌ خود و هم برای عدم تداخل در حوزه‌ی فعالیت دیگر بخش‌ها و موسسات وابسته به شهرداری تهران مانند فرهنگ‌سرای رسانه فرض را بر این می‌گذارد که مخاطب او با مفاهیم و کاربردهای اولیه رایانه و اینترنت آشنایی دارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول