وبلاگ‌نويس‌ها به عنوان «شهروند خبرنگار» در اتفاقات روز سهيم هستند

رضا هاشمی، کارشناس فناوری اطلاعات گفت: هرچه نقش شهروند خبرنگاري مردم افزايش پيدا كند، وبلاگ‌ها هم رونق بيشتري خواهند گرفت.

به گزارش «وبلاگ نيوز» رضا هاشمي،كارشناس فن‌آوري اطلاعات در گفت‌وگو با ايسنا، درباره پديده طوفان وبلاگ‌ها يا افزايش بي‌رويه تعداد وبلاگ‌ها در يك مقطع زماني خاص گفت: وقتي در سطح جامعه اتفاقي مي‌افتد كه جنبه فراگير دارد و مردم تصور مي‌كنند كه رسانه‌ها نمي‌توانند همه‌ي ابعاد آن اتفاق را بازگو كنند يا آنچه در رسانه‌ها منعكس مي‌شود با چيزي كه خودشان در مورد آن اتفاق فكر مي‌كنند، متفاوت است يكباره وبلاگ‌ها رونق مي‌گيرند.

اين كارشناس اطلاعات ادامه داد: رونق‌گرفتن وبلاگ‌ها درپي ايجاد يك اتفاق فراگير به اين معني نيست كه وبلاگ‌هاي جديدي ايجاد مي‌شوند، بلكه نويسنده‌هاي وبلاگ‌هايي كه قبلا به موضوعات كم مخاطب‌تري مي‌پرداختند حالا همه به نوشتن در مورد يك موضوع خاص روي مي‌آورند.

هاشمي اظهار كرد: تعداد وبلاگ ها و محتواي آنها رابطه مستقيمي با احساس شهروند خبرنگاري در وبلاگ نويس ها دارد،‌ بنابراين به محض اينكه يك اتفاق فراگير مانند جنبش هاي كشورهاي عربي يا مساله وال استريت پيش مي‌آيد مي بينيم كه يك باره تعداد فيلم ها و عكس هايي كه با اين موضوع در وبلاگ ها قرار مي‌گيرد افزايش پيدا مي‌كند و اين نشان مي‌دهد كه وبلاگ نويس ها به عنوان شهروند خبرنگار سعي مي‌كنند در جريان اتفاقات روز سهيم شوند.

اين كارشناس اطلاعات در پايان تاكيد كرد: ميزان مراجعه به وبلاگ ها در هنگام مطرح شدن يك پديده اجتماعي بيشتر به نويسنده و شهرت وبلاگ بستگي دارد. ‌يعني اگر نويسنده وبلاگ مشهور، ‌شناخته شده و برجسته باشد تعداد مراجعه به وبلاگش هم افزايش پيدا مي‌كند، با وجود نقش وبلاگ ها در انعكاس مطالب روزنامه‌نگاري شهروندي،‌ در حال حاضر بيشترين تمركز شهروندان براي نمايش دادن اين پديده در شبكه‌هاي اجتماعي ديده مي‌شود،‌ و مردم بيشتر ترجيح مي‌دهند مطالب خود را در شبكه‌هاي اجتماعي براي ديد عموم قرار دهند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول