نقش آفريني وبلاگ‌ها در انتخابات آينده مجلس

هر چه به زمان انتخابات نزديك‌تر مي شويم بر ميزان فعاليت وبلاگ بعضي از نمايندگان سابق مجلس افزوده مي شود در حالي كه بعضي از اين وبلاگ ها ماه ها و سال‌ها بود كه خاك مي خوردند.

نقش رسانه‌ها در انتخابات و به صورت واضح‌تر بر تبليغات انتخاباتي(فرقي نمي كند انتخابات مجلس باشد يا شوراي شهر و يا حتي رياست جمهوري) تنها با يك جمله قابل بيان است. نقش وبلاگ‌ها بر روند تبليغات انتخاباتي غيرقابل انكار است.

وبلاگ‌هاي تبليغاتي

وبلاگ‌هاي تبليغاتي يك راه ارزان، سريع‌شيك‌و جوان‌پسند براي تبليغات انتخاباتي است و هيچ دليلي جز سليقه شخصي كانديداي مربوطه وجود ندارد تا فردي وارد كارزار انتخابات شده و از اين امكان براي تبليغات خود استفاده نكند.

شاهد اين مثال هم رويش روزافزون وبلاگ‌هاي جديدي است كه طي مطالب باربط و بي‌ربط اقدام به تبليغ كانديداي احتمالي مورد نظر در حوزه‌هاي انتخابيه مختلف مي كنند.

وبلاگ‌هاي سوري

در تبليغات انتخاباتي دهمين دوره رياست جمهوري كه در 22 خرداد 1388 برگزار شد،‌ يكي از نامزدهاي انتخابات كه برنامه‌هاي پرهزينه و ويژه‌اي براي بهره گرفتن از تبليغات رسانه‌اي را طرح ريزي و اجرا كرده و ظهر برگزاري انتخابات اعلام پيروزي كرد.

هواداران اين شخص هزاران وبلاگ را برا يتبليغات او سازماندهي كرده بودند،‌وبلاگ‌هايي كه فقط مطالبي در حمايت از وي مي‌گذاشتند، مطالبشان يكسان بود و تا چند هفته بعد از انتخابات هم به صورت يكي در ميان به اصطلاح وبلاگنويسان آپ‌مي‌شدند.

وبلاگ‌هايي كه اغلب نه كامنتي را تأييد مي‌كردند نه لينكي جز سايت‌هاي انتخاباتي و خلق‌الساعه سبز رنگ داشتند. از ديگر خصوصيات چنين وبلاگ‌هايي اين نكته بود كه در هيچ جاي اينترنت ردپايي از نويسنده آنها ديده نمي‌شد!

كافيست تا يك وبلاگنويس نيمه‌حرفه‌اي باشيد تا دريابيد كه اينگونه وبلاگ‌ها نويسنده كه هيچ، ‌حتي صاحب مشخص و معيني هم ندارند.

يقيناً‌از اين وبلاگ‌هاي سوري و تقلبي باز هم در عرصه انتخابات طلوع خواهند كرد و تا قبل از غروبي زودهنگام خود با حضور در يك يا چند مدل زنجيره وبلاگي و امثالهم،‌ اهداف بانيان خود را جهت ايفاي نقش يك سياهي لشكر را در ميان نقش‌آفريني ديگر وبلاگ‌ها ايفا خواهند كرد.

وبلاگ‌هاي شخصي

وبلاگ شخصي بعضي از نمايندگان سابق مجلس از هم اكنون فعال شده است. در اين ميان بعضي از وبلاگ‌ها كه نام سايت رسمي شخص نماينده را يدك مي كشند، از حالت انتشار هر 20 روز يك مطلب! به هر روز يك مطلب ارتقا!!! يافته‌اند و بعضي ديگر هم با ورود به مباحث جنجالي (مثل مباحثه‌هاي وبلاگي ميان ديگر وبلاگ‌نويسان) تلاش مي كنند تا حضور خود در عرصه رقابت را به رخ حريفان كشيده و تبليغات را آرام و آهسته شروع كنند.

و اما بعد…

در هر صورت اين يك واقعيت است كه وبلاگ‌ها مي توانند نقشي موثر در انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي خصوصاً در زمينه تبليغات مستقيم ايفا كرده و حتي در يك قدم فراتر (در صورت غفلت مسئولان امر) به عنوان ابزاري جهت اقدامات خارج از عرف و قانون در دست سودجويان قرار گيرند.

انتهای پیام/.

خبرگزاري دانشجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول