برگزاری کنفرانس خبری چهارمین جشنواره «وب‌سایت‌های ایران»

اولین کنفرانس خبری چهارمین جشنواره وب سایت های ایران یکم آبانماه در ساعت ۵ بعدازظهر در محل دبیرخانه این جشنواره برگزار شد. در این کنفرانس خبری جهانگیر آقازاده، محسن ملایری و علیرضا لاهیجانیان به معرفی اهداف و برنامه های جشنواره وب ایران پرداختند.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» جهانگیر آقازاده دبیر چهارمین جشنواره وب ایران به عنوان اولین سخنران این کنفرانس در مورد اهداف این جشنواره گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته نگاه جدی‌تری داریم و اهداف متعددی مدنظر است. از جمله این اهداف می‌توان به گسترش سایت‌های قوی وب فارسی اشاره کرد که به تولید فرهنگ ایرانی بپردازند. زیرا استانداردهای وب در اکثر سایت‌ها رعایت نمی‌شود و در این جشنواره با بیان ضوابط عمومی رعایت استانداردها می‌توان امیدوار بود که دوستان بهتر از سابق در فضای مجازی حضور داشته باشند.

دبیر چهارمین جشنواره وب ایران مسابقه را علاوه بر این‌که فرصتی برای دیدن و دیده شدن عنوان کرد، آن را فرصتی برای هم‌اندیشی دانسته و گفت: جشنواره، فرصت هم افزایی هم هست و چه بسا از این طریق بسیاری از حرکت‌های تازه جوانه بزند و با تعامل چند گروه حرکت تازه‌ای شکل بگیرد.

آقازاده اضافه شدن دو بخش تلویزیون هوشمند و موبایل و نیز داوری از سوی شرکت کنندگان را از مهم‌ترین تفاوت‌های این جشنواره با دوره‌های قبل اعلام کرد.

وی در خصوص این‌که چرا فرصت تبلیغ برای برنامه نویسان موبایل داده نشده نیز گفت: کثرت موبایل و در اختیار بودن برنامه‌های متنوع، احتیاج به این همه تبلیغ ندارد. زیرا برای نوشتن برنامه (اپلیکیشن) نیازمند مدل نیستند و می توانند سریعا برنامه‌ها را بنویسند. اما اگر حامی داشته باشیم از موبایل های ایرانی، استقبال می‌کنیم.

در انتها آقازاده با تشکر از حامیان این جشنواره در مورد سایر بخش‌های اضافه شده به جشنواره نیز گفت: کار جدی از امروز شروع شده و ما منتظر حمایت‌های جدی بیش‌تری هستیم. در حوزه شهری و پرداخت‌های الکترونیک حمایت‌های جدی می‌تواند از سوی شهرداری و نیز بانک‌ها صورت گیرد. هرچند که کار منوط به حمایت نیست و ما برنامه‌های خودمان را دنبال می‌کنیم. ولی این کار بزرگی است و حمایت دوستان، فعالان وب و رسانه‌ها را می‌طلبد.

اول آبان ماه؛ آغاز ثبت نام در جشنواره وب ایران

دومین سخنران این کنفرانس دبیر اجرایی جشنواره، “محسن ملایری” بود که در مورد تاریخچه این جشنواره گفت: اولین دوره جشنواره وب ایران در سال 87 و با حضور 50 سایت صورت گرفت که در دوسال بعد به چهار برابر رسید و روند رو به رشدی را طی کرده است.

وی هم‌چنین در مورد برنامه‌های جشنواره نیز گفت: از جمله برنامه‌های این جشنواره معرفی برترین‌های وب به انتخاب کاربران و هیات داوران، تقدیر از برگزیدگان، کنفرانس علمی، کارگاه‌های عملی، نمایشگاه جانبی، ویژه نامه جشنواره و کتاب جشنواره خواهد بود.

دبیر اجرایی جشنواره در خصوص گروه‌های در نظر گرفته نیز گفت: گروه‌های جشنواره شامل وب سایت موضوعی و غیر موضوعی، موبایل و تلویزیون هوشمند می‌شود.

ملایری اول آبان را آغاز زمان ثبت نام اعلام کرده و افزود: از 5 آبان داوری اولیه آغاز می‌شود و پایان ثبت نام 10 آذرماه خواهد بود که معرفی کاندیداها اول دی و اعلام برندگان در کنار کنفرانس وب سایت‌ها یازده دی ماه صورت خواهد گرفت.

دبیر اجرایی جشنواره در تکمیل صحبت‌های آقازاده در خصوص تغییرات امسال جشنواره نیز گفت: دلیل عدم برگزیده شدن را برای سایت‌ها ارسال می‌کنیم. کارگاه‌های تخصصی هم اضافه شده‌اند که اطلاعات دقیق آن بعدا اعلام خواهد شد. رای گیری مردمی و داوری تخصصی که در اکثر موارد شبیه به هم است برای نشان دادن این‌که کاربر چه توقعی از سایت یا وبلاگ دارد هم لحاظ شده است.

در پایان “علیرضا لاهیجانیان” مدیر بازاریابی شرکت گلد ایران نیز درباره تلویزیون‌های هوشمند که یکی از بخش‌های اضافه شده به جشنواره است توضیحاتی را ارائه داد.

گفتنی است چهارمین جشنواره وب ایران برای سرویس‌دهنده‌های وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی، میکروبلاگ، وبلاگ اقتصادی، وبلاگ سازمانی، وبلاگ شخصی،  وبلاگ عکس، وبلاگ فناوری، پادکست و ویدیوکست دارای بخش‌های ویژه‌ای خواهد بود که برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید به سایت رسمی این جشنواره مراجعه کنید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول