«برخوردهای سلبی» باعث شد نسل اول وبلاگستان وبلاگ‌نویسی را کنار بگذارد

مینو بدیعی گفت: با رفتن روزنامه‌نگاران از فضاي وبلاگ‌هاي فارسي، وبلاگ نويسي در ايران رو به افول گذاشته است.

به گزارش«وبلاگ نيوز» يك كارشناس رسانه در گفت و گو با ايسنا در مورد وضعيت فعلي وبلاگ نويسي در ايران گفت: وبلاگ نويسي در ايران ابتدا توسط يك طيف از روزنامه نگاران آغاز شد كه حرفي براي گفتن داشتند و به اصول نوشتن براي عموم آگاه بودند.

مينو بديعي با بيان اين كه در اين زمان وبلاگ‌هاي فارسي در يك وضعيت پويا قرار داشتند، گفت: متاسفانه با تغيير فضاي سياسي يك سري برخوردهاي سلبي صورت گرفت و وبلاگهاي زيادي فيلتر شدند كه اين مساله باعث شد تعداد زيادي از نسل اول وبلاگ‌نويسي ايران ديگر در اين فضا فعاليت نكنند.

به گفته بديعي بعد از خارج شدن اين روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه اي از فضاي وبلاگ ها، وبلاگ ها محيطي براي ارتباط برقرار كردن و حتي دوستيابي شد و جوانان از آن براي آشنا شدن با غريبه‌ها استفاده كردند، اما بعد از ظهور شبكه‌هاي اجتماعي اين نقش وبلاگها هم از دست رفت.

اين كاشناس رسانه معتقد است: در حال حاضر وبلاگ‌نويس ها بيشتر اشخاصي هستند كه به وبلاگ‌ها به عنوان دفتر خاطرات نگاه مي كنند و بيشتر نگاه‌هاي فردي در آنها حاكم است تا نگاه‌هاي اجتماعي و سياسي.

بديعي با بيان اينكه بايد نقش وبلاگ ها در ايجاد گستره عمومي هابرماس بررسي شود، اظهار كرد: متاسفانه دانشمندان حوزه ارتباطات به وبلاگ ها به عنوان رسانه توجه نكرده‌اند و تلاشي براي تئوريزه كردن وبلاگ‌نويسي در ايران انجام نشده است ضمن اينكه فعالان رسانه‌اي هم مدت هاست كه در اين حوزه فعاليت نمي‌كنند و دانشجويان هم اغلب در اين حوزه اقدامي براي توليد محتوا انجام نمي‌دهند.

انتهای پیام/.

  • مرتضی

    از کجا میگویید که” فعالان رسانه‌ای هم مدت هاست که در این حوزه فعالیت نمی‌کنند”!! فکر میکنم این حرفتان کاملا غلط می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول