ارتباط «پرشین بلاگ» با نمایشگاه مطبوعات چیست؟

حضور سرویس‌دهنده وبلاگ “پرشین بلاگ” در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، موضوع سئوال برانگیزی بود که پیگیری‌های «وبلاگ نیوز» برای یافتن یک پاسخ مناسب در این زمینه، هنوز نتیجه‌ای را در بر نداشته است.

مهدی بوترابی، مدیرعامل گروه سایت‌های “پرشین بلاگ” در پاسخ به سئوال «وبلاگ نیوز»  مبنی بر ارتباط نمایشگاه مطبوعات با حضور سرویس دهنده وبلاگ “پرشین بلاگ” در این نمایشگاه، ما را به سایت اطلاع رسانی جشنواره بین‌المللی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اینترنتی ارجاع داد.

این در حالی است که پیش از این، پدرام پاک آیین، مدیر‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس عنوان کرده بود “امسال برای نخستین بار، بخش نمایشگاه مطبوعات از جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها تفکیک شده است”.

پرسش دوباره ما هم از مدیر پرشین بلاگ سودی نداشت. وی در پاسخ پرسش ما گفت: لینک ارسالی قبلی بنده [لینک جشنواره مطبوعات] را دوباره ببینید. ان شاء الله روشن شود.

ارجاع به وبلاگ خبری سرویس دهنده “پرشین بلاگ” هم حاصلی برای ما ندارد. عنوان “حضور پرشین بلاگ در نمایشگاه مطبوعات و پایگاههای اینترنتی” برای پست مرتبط این وبلاگ، نشان می‌دهد مسئولین سرویس دهنده پرشین بلاگ به عنوان اصلی نمایشگاه که “نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و اطلاع رسانی” است واقف نیستند.

با این حال، حضور گروه سایت‌های پرشین بلاگ -که دارای 5 سایت خبری سلامت نیوز، پرشین وبلاگ، فاوا نیوز، پرشین هک و بانوی ایرانی است- محل سئوال نیست. بلکه حضور این سرویس دهنده در یک غرفه مجزا در نمایشگاه مطبوعات، موضوعی است که به نظر می‌رسد نیازمند بررسی است.

خانه فعالان مجازی هم حضور دارد

حضور “خانه فعالان مجازی” هم در این نمایشگاه موضوع جالبی برای ما بود. حامد احسان‌بخش، مدیر این تشکل مجازی در پاسخ به سئوال ما مبنی بر ارتباط این تشکل و نمایشگاه مطبوعات گفت: با توجه به این‌که ما خانه فعالان مجازی هستیم و بسیاری از روزنامه نگاران، خبرنگارهای سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها هم فعال مجازی به حساب می‌آیند، به ما غرفه تعلق گرفت. یعنی تا حد زیادی نقش حمایتی از این طیف را داریم. همان‌طور که در نمایشگاه همه روابط عمومی سازمان‌ها و اداره‌های ارشاد کل کشور که همان نقش حمایتی دارند هم غرفه دارند.

انتهای پیام/.

One comment

  • ایرانی

    جالب بود و عجیب
    تخصص گرایی قوقا می کند
    من خودم کلی سایت بی ارتباط با این حوزه را در نمایشگاه دیدم که جای تامل دارد
    فکر کنم عده ای می خوان مرکز رسانه های دیجیتال مجازی راه بیاندازند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول