از همه سرویس‌دهنده‌ها برای حضور در نمایشگاه «مطبوعات» دعوت شده بود

محمدصادق افراسیابی، مسئول ستاد ساماندهي پايگاه اينترنتي ايراني و خبرگزاري هاي غير دولتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره علت حضور سرویس دهنده وبلاگ “پرشین بلاگ” در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات گفت: در این نمایشگاه بخش سایت های خبری هم می توانستند شرکت کنند به این خاطر علاقمند بودیم که سرویس بلاگ ها هم در نمایشگاه حضور داشته باشند.

افراسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار «وبلاگ نیوز» در مورد نحوه دعوت از سرویس بلاگ ها نیز گفت: ما از تمام سرویس بلاگ ها دعوت کردیم تا در نمایشگاه حاضر شوند، ایمیل زدیم و به بعضی ها علاوه بر ایمیل تماس هم گرفتیم و گفتیم که حاضریم با تخفیفات ویژه و هزینه های کم در نمایشگاه حاضر شوید، اما بسیاری از سرویس بلاگ ها حتی جواب ایمیل ما را هم ندادند.

وی در ادامه با اشاره به پرشین بلاگ به عنوان تنها سرویس بلاگ حاضر در نمایشگاه نیز گفت: با اینکه ما از همه سرویس بلاگ ها دعوت کردیم فقط پرشین بلاگ اقدام کرد و در نمایشگاه حاضر شد.

مسئول ستاد ساماندهي پايگاه اينترنتي ايراني و خبرگزاري هاي غير دولتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در مورد عدم حضور پارسی بلاگ نیز گفت: یکی از سرویس بلاگ هایی که فرم شرکت در نمایشگاه را پر کرد پارسی بلاگ بود که فرم را به ما تحویل نداد و برای حضور در نمایشگاه حاضر نشد که بعد اعلام کرد هزینه غرفه آرایی و حضور در نمایشگاه را ندارد.

افراسیابی با اشاره به حضور محمدهادی فضل الله نژاد از اعضای دفتر توسعه وبلاگ دینی در نمایشگاه گفت: ایشان به عنوان مدرس در یکی از کلاس های جانبی نمایشگاه به تدریس در حوزه وبلاگ پرداخت و در حاشیه این کلاس با بازدید از نمایشگاه گفت اگر می دانستیم که اینقدر از نمایشگاه استقبال می شود حتما در آن شرکت می کردیم.

وی در مورد بلاگفا نیز گفت: از جمله سرویس بلاگ هایی که دعوت شد تا در نمایشگاه حاضر شود، بلاگفا بود که اعلام کردند از سال 86 تا کنون در هیچ نمایشگاهی حاضر نشدند و ضرورتی برای شرکت در نمایشگاه نمی بینند. اما در یک روز علیرضا شیرازی مدیر سرویس بلاگ، در غرفه خانه وبلاگنویسان فعالان مجازی حاضر شدند و با کاربران خود به پرسش و پاسخ پرداختند.

افراسیابی در پایان با تاکید بر اینکه یکی از اهداف شرکت سرویس بلاگ ها در نمایشگاه جذب مخاطبان وبلاگ نویس بوده در مورد خانه فعالان مجازی نیز گفت: خانه فعالان مجازی از جمله مجموعه هایی بود که در نمایشگاه حاضر شد و به صورت موفق توانست برخی از وبلاگ نویسان را به بازدید از نمایشگاه ترغیب کند.

گفتنی است سرویس دهنده‌های وبلاگ پیش از این در نمایشگاه “رسانه‌های دیجیتال” نیز حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/.

جایزه همراه اول