فيس‌بوک و اینترنت؛ عامل افزايش طلاق

به عقيده يك استاد حوزه و دانشگاه، فيس‌بوک، اينترنت و ماهواره از جمله عواملی هستند كه بنيان‌های خانواده‌ امروزی را نشانه گرفته‌اند و عامل افزايش آمار طلاق هستند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مركز خبر حوزه، نعمت ستوده، استاد حوزه و دانشگاه، در نشست تخصصی آسيب‌شناسی خانواده كه با حضور طلاب و فضلای جامعة‌العلوم در مركز آموزش فقه برگزار شد با اشاره به بنيان‌های ارزشی خانواده اظهار كرد: تمايز يافتگی و مرزسازی در حريم خانواده يكی از اركان اصلی نظام اجتماعی و ارزشی جامعه محسوب می‌شوند.

ستوده گفت: سنت‌های كهن جوامع بشری در مورد دين، خانواده و سنت، سه عامل اصلی تشكيل دهنده اركان يك نظام محسوب می‌شوند، به‌طوری كه اگر يكی از اين سه ركن اساسی از بين برود، شاكله جامعه از هم گسسته خواهد شد.

اين استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان كرد: يكی از عوامل تزلزل اركان خانواده، عدم رعايت حقوق و ارزش‌های زن و شوهر است كه متأسفانه در جوامع كنونی مورد توجه قرار نمی‌گيرد.

وی كه در جمع اساتيد و طلاب مركز آموزش فقه افزود: فيس‌بوک، اينترنت و ماهواره از جمله عواملی هستند كه بنيان‌های خانواده‌ امروزی را نشانه گرفته‌اند، به‌طوری كه آمار فزاينده طلاق با توجه به بررسی‌ها صورت گرفته در بيست و يك استان كشور اين مسئله را به خوبی نشان می‌دهد.

ستوده گفت: يكی از مهم‌ترين ويژگی‌های خانواده سالم، داشتن روحيه همبستگی و متعادل در بين اعضای آن خانواده است، پدر و مادر نبايد فرزندان را به‌عنوان ذخيره‌ای برای آينده خود داشته باشند.

وی در پايان با اشاره به شكاف‌های نسل امروز با والدين خود، بيان كرد: شكاف بين نسل‌های امروزی به واقعيتی اجتناب‌ناپذير تبديل شده كه اين اختلافات از اختلافات بين زن و شوهر در خانواده صورت می‌گيرد، برای اينكه بتوانيم در يك خانواده سالم و دوست‌داشتنی زندگی كنيم، بايد اختلافات را به‌صورت مسالمت‌آميز، آن هم با رعايت حقوق بين اعضای خانواده رفع كنيم.

انتهای پیام/.

  • غلی

    ببخشید ایشون بر اساس چه معیاری این حرفو میزنند همینجوری حرف زدن نشد منبع که شما تیتر میکنید !

  • دستتون درد نکنه بابت سایت خوبتون.
    درسته که این چیزا امروزه به عنوان یک نیاز احساس میشه ولی مطمئنا تو این مسائلی که ذکر کردین بی تاثیرهم نیستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول