مصاديق «مسدود شدن» وبلاگ‌ها از زبان مدیر پارسی بلاگ

سیدمحمدرضا فخری، مدیر سرویس دهنده وبلاگ “پارسی بلاگ” گفت: اگر يك وبلاگ نويس خلاف قوانين انتشار رايج در كشور مطلبي را منتشر كند، ‌شوراي تعيين مصاديق مجرمانه آدرس آن را به بلاگ سرويس اطلاع مي‌دهد تا دسترسي كاربر مسدود شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» مدير پارسي بلاگ در گفت و گو با ايسنا درباره رعايت قوانين انتشار متن در فضاي مجازي وبلاگ ها گفت: انتشار متن در وبلاگ، تفاوت ماهوي با انتشار آن در سايت يا روزنامه‌ها ندارد و قوانين آنها مشابه است.

محمدرضا فخري با بيان اين كه تنها تفاوت وبلاگ‌نويس ها با نويسندگان سايت ها و روزنامه‌ها در اين است كه هويت آنها مي‌تواند روشن نباشد، گفت: قوانين در هر صورت بايد اجرا شوند. مثلا نويسنده وبلاگ نبايد مطالبي بنويسد كه حاوي توهين به اشخاص حقيقي با حقوقي باشد، نشر اكاذيب، تشويش اذهان عمومي و انتشار مطالب خلاف عفت عمومي هم نبايد صورت بگيرد.

وي با اشاره به اينكه همه سايت ها و ارائه دهندگان خدمات وبلاگ در تمام دنيا يك سري قوانين را براي استفاده از خدماتشان تعيين مي‌كنند، گفت: ماهم در شرايط استفاده از خدماتمان به قوانين جمهوري اسلامي ايران در رابطه با انتشار در اينترنت اشاره كرده‌ايم و طبيعتا بدون پذيرش اين رضايتنامه، افراد نمي توانند از خدمات ما استفاده كنند.

فخري ادامه داد: در صورتي كه شخص از قوانين ابتدايي عضويت در سايت تخطي كند خود ما مي توانيم دسترسي او را محدود كنيم، با اين وجود در صورت انجام هرگونه عمل خلاف قوانين،‌ شوراي تعيين مصاديق مجرمانه، موارد را كتبا به ما اعلام مي‌كند تا ما دسترسي كاربر را محدود كنيم.

فخري در پاسخ به اين سوال كه آيا تا به حال پيش آمده است كه شورا مستقيما اقدام به فيلتر كردن يك وبلاگ كند و سپس در اين مورد به بلاگ سرويس اطلاع دهد؟ گفت: تا دو سال پيش كه ارتباطي بين ما و شورا وجود نداشت اين اتفاق مي‌افتاد اما در حال حاضر به جز موارد بسيار فوري كه احتمال مي رود تا در جريان قرار گرفتن بلاگ سرويس،‌ مشكلاتي ايجاد شود، ‌معمولا مسدود شدن دسترسي از طريق سرويس دهنده‌ها صورت مي‌گيرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول