قوانين ويژه‌اي براي وبلاگ‌نويسي در ايران وجود ندارد

مدیر بلاگفا گفت: قوانين ويژه‌اي براي وبلاگ‌نويسي در ايران وجود ندارد ‌و آن چيزهايي هم كه تحت عنوان قانون مطرح است،‌ در قوانين تجارت الكترونيك يا جرايم رايانه‌اي آمده است كه توليد محتوا در وبلاگ را هم شامل مي‌شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، علیرضا شیرازی، مدير بلاگفا در گفت وگو با ايسنا در مورد قوانين حقوقي انتشار محتوا در وبلاگ ها گفت: برخي از موارد خلاف قوانين داخلي سرويس بلاگفا از طرف خود ما در ضوابط استفاده از خدمات مشخص شده است كه در صورتي كه استفاده كنندگان از سرويس‌هاي ما از آنها تخطي كنند،‌ مطابق با همان ضوابط ،‌ با آن ها برخورد مي‌كنيم و معمولا،‌ دسترسي آن ها را محدود مي‌كنيم.

وي با اشاره به اين كه برخي موارد هم هستند كه مصداق انتشار محتواي مجرمانه‌اند، بيان كرد: در حال حاضر بعد از شكل گيري شوراي فيلترينگ،‌ خود شورا با آن ها برخورد مي‌كند،‌ يعني هم از سرويس دهنده مي‌خواهد كه دسترسي را محدود كند و هم از طرف شركت ارتباطات زيرساخت فيلتر مي‌شود.

عليرضا شيرازي با بيان اين كه قدمت بلاگفا بيشتر از همه قوانين موجود در مورد وبلاگ‌نويسي است،‌ گفت: بلاگفا تابع قوانين ايران و كانادا است؛ ‌ضمن اين كه همه مواردي كه لازم است توسط كاربران رعايت شود و از طرف ما در موردشان حساسيت وجود دارد،‌ در مجموعه قوانيني كه كاربران بايد رعايت كنند تا بتوانند از سرويس ما استفاده كنند، ‌آمده است.

شيرازي در مورد ساير مسائل حقوقي مرتبط با وبلاگ نويسي اظهار كرد: يكي از بحث هاي مهم حقوقي در اين مورد مسووليت حقوقي و اختيار حقوقي سرويس دهنده و كاربر است.اما در مورد وبلاگ هاي رايگان، ‌بسياري معتقدند كه سرويس دهنده حق متوقف كردن دسترسي كاربران را ندارد،‌ در صورتي كه همان طور كه ساير سرويس دهنده‌هاي رايگان خارجي هم اقدام مي‌كنند، ‌در اين مورد بايد به اين نكته توجه شود كه سرويس دهنده يك ميزبان اختياري است و نمي‌تواند مسووليت نگهداري همه اطلاعات كاربران را براي هميشه بپذيرد.

وي با تاكيد بر اين كه بلاگفا هچ وقت اطلاعات كاربران را حذف نمي‌كند، گفت: سرويس‌دهنده‌هاي خارجي اين حق را براي خودشان محفوظ مي‌دانند كه هر زمان و بدون اطلاع قبلي محتواي كاربران را حذف كنند، ‌با اين وجود اقدامي كه اغلب از طرف ما رخ مي‌دهد متوقف كردن دسترس كاربران است،‌ نه حذف اطلاعات آن ها.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول