مزايای فضای مجازی برای توسعه فعاليت‌های قرآنی به كار گرفته شود

حمید ضیایی پرور گفت: كشورها برای تسلط بر فضای مجازی فعاليت‌ها و سرمايه‌گذاری‌های فراوانی كرده‌اند در حالی كه ما در اين زمينه با وجود مزيت‌های خوب، سرمايه‌گذاری لازم را نكرده‌ايم.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، حميد ضيائی‌پرور، مدرس دانشگاه‌های سوره و آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ايكنا اظهار كرد: در حال حاضر هزاران پايگاه اينترنتی وهابی، اعتقادات مذهبی و شيعی ما را مورد هجمه خود قرار داده است و بايد بيش از پيش از ظرفيت روابط عمومی‌ها برای تأثيرگذاری در فضای مجازی استفاده كنيم.

اين مدرس ارتباطات به تأثيرگذاری فضای مجازی در دنيای امروز بر روی مخاطبان اشاره و تأكيد كرد: كشورها برای تسلط بر فضای مجازی فعاليت‌ها و سرمايه‌گذاری‌های فراوانی دارند در حالی كه ما در اين زمينه با وجود مزيت‌های خوب و توانمندی‌های بالا، سرمايه‌گذاری لازم را نكرده‌ايم.

ضيائی‌پرور با تأكيد بر اينكه شبكه روابط عمومی‌ها می‌تواند با هماهنگی و انسجام لازم نقش تعيين كننده‌ای در اين زمينه داشته باشد، افزود: مسئولان و مديران فرهنگی كشور بايد روابط عمومی‌ها را جدی بگيرند و از ظرفيت آن‌ها جهت استفاده كاربردی و كارآمد در تبليغ ارزش‌های اسلامی و شيعی بكوشند.

وی به موضوع بيداری اسلامی در كشورهای منطقه اشاره كرد و گفت: مسئولان و مديران كشور همواره بر تأثيرپذيری اين كشورها از انقلاب اسلامی تأكيد می‌كنند ولی همگام با اين تحولات بايد محتوای لازم نيز توليد و در اختيار مخاطبان پيام انقلاب اسلامی قرار بگيرد.

ضيائی‌پرور بر تأثيرگذاری رسانه‌ها بر مخاطبان اشاره كرد و گفت: پايگاه‌های اينترنتی دستگاه‌های فرهنگی و اجرايی كشور كه عموماً توسط روابط عمومی‌ها مديريت می‌شوند بايد جدی گرفته شوند و با توليد آنلاين و به روز اطلاعات و اخبار، نقش خود را در تحولات جاری ايفا كنند.

وی با تأكيد بر اينكه دانشجويان و فارغ‌التحصيلان ارتباطات نقش مهمی در توليد محتوا دارند، افزود: خوشبختانه رسانه‌های قرآنی و مذهبی مثل خبرگزاری ايكنا، گام‌های مؤثری در ترويج مباحث فرهنگی و مذهبی ايفا كرده و می‌كنند ولی اين رسانه‌ها در مقايسه با حجم فعاليت‌های رقبای ما كم است و بايد بيش از پيش تقويت شود.

اين مدرس ارتباطات تأكيد كرد: يكی ديگر از موضوعات مهم در تقويت روابط عمومی‌ها و تأثير آن‌ها بر مخاطبان داخلی و خارجی استفاده از فناوری‌های ارتباطی و روش‌های نوين ارائه اطلاعات است.

وی افزود: بايد استفاده از فيلم، صدا و متن بيش از گذشته توسط روابط عمومی‌ها جدی گرفته شود.

ضيائی‌پرور فضای مجازی و پايگاه‌های اينترنتی را بهترين ظرفيت برای توسعه فعاليت‌های قرآنی عنوان كرد و گفت: روابط عمومی‌ها نقش كليدی خود را در سازمان‌ها بهتر و بيشتر احساس می‌كنند و مسئولان بايد به اين موضوع بيش از گذشته بها بدهند

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول