مزايای فضای مجازی برای توسعه فعاليت‌های قرآنی به كار گرفته شود

حمید ضیایی پرور گفت: كشورها برای تسلط بر فضای مجازی فعاليت‌ها و سرمايه‌گذاری‌های فراوانی كرده‌اند در حالی كه ما در اين زمينه با وجود مزيت‌های خوب، سرمايه‌گذاری لازم را نكرده‌ايم.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، حميد ضيائی‌پرور، مدرس دانشگاه‌های سوره و آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ايكنا اظهار كرد: در حال حاضر هزاران پايگاه اينترنتی وهابی، اعتقادات مذهبی و شيعی ما را مورد هجمه خود قرار داده است و بايد بيش از پيش از ظرفيت روابط عمومی‌ها برای تأثيرگذاری در فضای مجازی استفاده كنيم.

اين مدرس ارتباطات به تأثيرگذاری فضای مجازی در دنيای امروز بر روی مخاطبان اشاره و تأكيد كرد: كشورها برای تسلط بر فضای مجازی فعاليت‌ها و سرمايه‌گذاری‌های فراوانی دارند در حالی كه ما در اين زمينه با وجود مزيت‌های خوب و توانمندی‌های بالا، سرمايه‌گذاری لازم را نكرده‌ايم.

ضيائی‌پرور با تأكيد بر اينكه شبكه روابط عمومی‌ها می‌تواند با هماهنگی و انسجام لازم نقش تعيين كننده‌ای در اين زمينه داشته باشد، افزود: مسئولان و مديران فرهنگی كشور بايد روابط عمومی‌ها را جدی بگيرند و از ظرفيت آن‌ها جهت استفاده كاربردی و كارآمد در تبليغ ارزش‌های اسلامی و شيعی بكوشند.

وی به موضوع بيداری اسلامی در كشورهای منطقه اشاره كرد و گفت: مسئولان و مديران كشور همواره بر تأثيرپذيری اين كشورها از انقلاب اسلامی تأكيد می‌كنند ولی همگام با اين تحولات بايد محتوای لازم نيز توليد و در اختيار مخاطبان پيام انقلاب اسلامی قرار بگيرد.

ضيائی‌پرور بر تأثيرگذاری رسانه‌ها بر مخاطبان اشاره كرد و گفت: پايگاه‌های اينترنتی دستگاه‌های فرهنگی و اجرايی كشور كه عموماً توسط روابط عمومی‌ها مديريت می‌شوند بايد جدی گرفته شوند و با توليد آنلاين و به روز اطلاعات و اخبار، نقش خود را در تحولات جاری ايفا كنند.

وی با تأكيد بر اينكه دانشجويان و فارغ‌التحصيلان ارتباطات نقش مهمی در توليد محتوا دارند، افزود: خوشبختانه رسانه‌های قرآنی و مذهبی مثل خبرگزاری ايكنا، گام‌های مؤثری در ترويج مباحث فرهنگی و مذهبی ايفا كرده و می‌كنند ولی اين رسانه‌ها در مقايسه با حجم فعاليت‌های رقبای ما كم است و بايد بيش از پيش تقويت شود.

اين مدرس ارتباطات تأكيد كرد: يكی ديگر از موضوعات مهم در تقويت روابط عمومی‌ها و تأثير آن‌ها بر مخاطبان داخلی و خارجی استفاده از فناوری‌های ارتباطی و روش‌های نوين ارائه اطلاعات است.

وی افزود: بايد استفاده از فيلم، صدا و متن بيش از گذشته توسط روابط عمومی‌ها جدی گرفته شود.

ضيائی‌پرور فضای مجازی و پايگاه‌های اينترنتی را بهترين ظرفيت برای توسعه فعاليت‌های قرآنی عنوان كرد و گفت: روابط عمومی‌ها نقش كليدی خود را در سازمان‌ها بهتر و بيشتر احساس می‌كنند و مسئولان بايد به اين موضوع بيش از گذشته بها بدهند

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول