پنجمین دوره طرح ملی وبلاگ‌نویسی «بوی سیب» برگزار می‌شود

پنجمین دوره طرح ملی وبلاگ نویسی بوی سیب همزمان با محرم در سه بخش اصلی، جنبی و خارج از مسابقه برگزار می‌شود.

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از مهر، اوایل مهرماه دبیرخانه و کمیته‏ های مختلف علمی و اجرایی این طرح ملی تشکیل شده تا به صورت فعال و قوی دوره پنجم برگزار شود.

طرح ملی بوی سیب در سه بخش اصلی، جنبی و خارج از مسابقه برگزار می شود و از اول محرم، رسماً پذیرش آثار صورت گرفته و علاقمندان تا اربعین فرصت شرکت در این طرح ملی را دارند.

مجتبی تونه ای، دبیر این طرح گفت: بخش اصلی ما وبلاگ نویسی است. در این بخش، بهترین نوشته عاشورایی (بین 500 تا 3000 کاراکتر)، بهترین ریز نوشته عاشورایی (زیر 200 کاراکتر) و بهترین وبلاگ عاشورایی انتخاب خواهد شد.

پادکست، گرافیک، کتابخوانی بخش جنبی مسابقه بوی سیب است. در قسمت پادکست علاقمندان باید برنامه رادیویی اینترنتی خود را بین 1 تا 5 دقیقه تهیه و ارسال کنند. در قسمت کتابخوانی با معرفی یک کتاب از سوی رادیو، هر روز سؤالاتی بصورت چند گزینه ای طراحی می شود که این سؤالات از طریق رادیو و سایت در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

تونه‏ ای در مورد بخش جنبی این مسابقه گفت: در بخش جنبی، امسال قسمت بین الملل را هم طراحی کرده ایم. علاقمندان حضور در این طرح، از سایر کشورها می توانند با دو زبان عربی و انگلیسی، آثار مرتبط با این مسابقه را ارسال کنند.

دبیر مسابقه بوی سیب گفت: امسال بخش بین‏ الملل از بخش‏های جنبی مسابقه محسوب می‏شود و علت آن سه مسئله است. اول اینکه اینترنت مرز نمی‏ شناسد و از طریق آن می‏توان با تمام جهان ارتباط برقرار کرد. دوم اینکه به خاطر بیداری اسلامی در منطقه موضوعاتی مرتبط با آن تدارک دیده‏ ایم که می‏شود این حرکت را فراتر از مرزهای ایران دید و نکته سوم بحث قیام امام حسین(ع) و پیام عاشورا است که برای تمام مسلمانان و شیعیان درس آموز است و مسلمانان نسبت به این موضوع علاقمند و حساس هستند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول