دستگیری وبلاگ‌نویسی که اقدام به هتک حیثیت یک خانواده کرده بود

رییس پلیس فتای استان قزوین از دستگیری فردی که با ایجاد وبلاگی در یک سایت ایرانی سعی به نشر اکاذیب و هتک حیثیت خانواده‌ای داشت، خبر داد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از آفتاب، سرهنگ شعبانی با بیان اینکه در پی شکایت فردی که مدعی شد، شخصی با ایجاد وبلاگی در یک سایت ایرانی اقدام به درج اطلاعات خصوصی نامبرده با هدف نشر اکاذیب و هتک حیثیت خانوادگی وی کرده است، گفت: با ثبت این شکایت کارآگاهان پلیس فتا تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان احتمالی این پرونده آغاز کردند.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته، دریافتند که این اقدام از سوی شخصی در کافی نتی واقع در شهرستان تاکستان انجام شده است. پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و نیز همکاری متصدی کافی‌نت‏، متهم اصلی را در حین ارتکاب جرم به همراه مستندات دیگر دستگیر و متهم در تحقیقات پلیسی به جرائم خود اعتراف کرد.

رییس پلیس فتای استان قزوین در ادامه از شهروندان خواست که از افراد ناشناسی که در پی فریب‌دادن شما برای کسب اطلاعات محرمانه هستند، پرهیز کنند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: عکس‌ها و اطلاعات شخصی خود را تنها با افرادی به اشتراک بگذارید که به آنها اعتماد دارید در صورتی که این موارد را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید نسبت به تنظیماتی برای محرمانه‌بودن اطلاعات خود اقدام کنید در غیر این صورت شما دیگر صاحب آنها نیستید، زیرا این گونه محتواها به سرعت توسط مجرمان اخلاقی منتشر می‌شوند و احتمال سوء استفاده بعدی خواهد رفت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول