ورود «دیپلمه‌ها» به فضای مجازی ممنوع!

چند وقتی میشه که دنبال گرفتن مجوز از ستاد ساماندهی برای کلوب، آپارات و میهن بلاگ هستیم. رفتیم تو سایتشون و هرچی خواستند پر كردیم و یه شماره رهگیری گرفتیم برای پیگیری. امروز صبح وارد سایت شدیم تا اگر مجوز صادر شده بود بریم بگیریم بلكه یه جایی شاید به كارمون اومد.

وقتی وارد سایت شدیم پیام اومد که از ما نقص مدرك گرفته اند! زنگ زدیم به ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی و دلیلش را جویا شدیم خانوم محترمی كه اون سوی خط بود، جواب داد، نمی شه.

گفتیم ببخشید چی نمی شه؟

گفت اقای محمد جواد شكوری مقدم نمی شه مدیر سایت باشه .ایشون دیپلمه است و برابر مقررات؛ نمی تونیم به ایشان مجوز دهیم و باید حداقل فوق دیپلم داشته باشه.اگر فوق دیپلم ندارید کس دیگری را معرفی کنید.

اخوی گرامی جناب آ میرزا مهدی كه طرف مكالمه بود پرسید ، ببینم اگر یه جوان دبیرستانی ولی باهوش و با استعداد یعنی بخواد سایت بزنه شما بهشون مجوز نمی دید؟ گفت نه به ما گفتند زیر فوق دیپلم قبول نكنید!

پرسید مگر سواد به مدركه ؟ جواب داد به ما اینگونه گفتند و اگر فوق دیپلم دارید بیارید مجوز فعالیت در فضای مجازی بگیرید وگرنه نمی شه!

عشق به مدرک و مدرک گرایی از مشکلات بزرگ مملکت ما است و رابطه متقابل میان مدرک و حقوق اقتصادی و اجتماعی وجود داشته و دارد ، و امروز هم برای فعالیت در فضای مجازی كه خلاقیت و تجربه حرف اول را می زند از ما مدرک خواستند ، که نداریم !!

این موضوع باعث شده جوانان در رشته مورد پسند خود فعالیت نکنند و در یک روزمرگی صرف و حفظ یکسری کتاب ها و جزوات غرق شوند و همه در پی گرفتن آن مدرک هستند از هرجایی و با هر مصیبتی به امید شغل ، همسر و موقعیتی بهتر!

از همین روست که ما از دوران دبیرستان در تلاش مصیبت بار برای کنکور هستیم… سالانه میلیاردها تومان خرج کلاسهای کنکور و کتاب های کمک درسی و تست و غیره می شود جوانان و نوجوانان و خانواده هایشان اکثرا در تب و تاب کنکور و قبولی دانشگاه به عنوان یک آرمان و آرزوی بزرگ هستند و مشکلات روانی و عصبیت ها و فرار از خانه ها و… همه از جنبه های زشت این مسئله هستند.

وقتی خبر قبولیم در دانشگاه و رشته مهندسی برق را شنیدم ، من هم مثل بقیه ، خام و ناپخته ، از اینکه به آرزوی چندین و چند ساله ام رسیده بودم غرق در خوشحالی شدم و فکر کردم چه راه زیبایی پیش رویم قرار گرفته ولی و بعد از چند ترم تجربه محیط دانشگاه فهمیدم که اینجا به گروه خونی من یکی که نمی سازه ولی ممکنه برای خیلی ها مفید باشه و زدم بیرون …

قطعا منکر خاصیت و آثار علم و یادگیری نیستم و هر روز هم در این راه قدم برمی دارم ، فقط تنها راه یادگیری را دانشگاه نمی دانم…

خوش بحال پدر و مادرانی که اگر روزی فرزندشان از کلاس درس اخراج شود و یا نمره کم بگیرد ، می دانند که صاحب تجربه جدید و متفاوتی شده و یاد گرفته که هر چیزی اهمیت آزرده خاطر شدن را ندارد و برای فرزاندانشان دعا می کنند که یک گل فروش مهربان باشند تا یک مهندس نامهربان …!!

انتهای پیام/.

محمدجواد شکوری مقدم؛ مدیر میهن بلاگ

  • قربان ما سایتمون تو ستاد ساماندهی ثبته، میشه بگید واسه گرفتن مجوز و پرکردن فرمهای لازم به چه سایتی باید مراجعه کنیم؟؟؟

  • سلام علیکم
    پس فکر کنم ما بایدتو صفحه اول سایتهامون این پیام رو بگذاریم
    :::::::::::::::::::::::::::::::::
    طبق اخرین افاضات مسئولین ساماندهی اینترنت و سایتها.. مدیران سایتها باید مدرکشون فوق دیپلم به بالا باشه. دوستان وهابی یه چند سالی صبر کنید. من برم مدرک بالاتر بگیرم بعد بیایم بعدا با هم بحث کنیم =))
    :::::::::::::::::::::::::::::::::
    من کشته مرده عقل این مسئولین هستم.

  • ناشناس

    سلام.حرف دلمونو زدید.همکلاسی دختر دانشگامون،نمره الف کلاسو داره ولی بلد نیست دوخط برنامه بنویسه.غرق در جزواتند.

    من به متن آقای شکوری مقدم یه “لایک” میدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول